اخبار و رویدادها
انتخاب بازی کهکشان هیجانات در اولین کنفرانس تحقیق در بازیهای دیجیتال در جمع 5 بازی جدی برتر
انتخاب بازی کهکشان هیجانات در اولین کنفرانس تحقیق در بازیهای دیجیتال در جمع 5 بازی جدی برتر
از میان 54 اثر ارسالی به نخستین دوره مسابقه «جایزه بازیهای جدی»، بر اساس نظر داوران در بخشهای ساخت، مبانی نظری و برنامه تجاری، بازی ایموگلکسی یا کهکشان هیجانات یکی از 5 بازی راه یافته به مرحله نهایی انتخاب شد. بازی ایموگلکسی یا کهکشان هیجانات برای آموزش شناخت، تشخیص، بیان و تنظیم هیجانات به کودکان خصوصا کودکان مبتلا به اتیسم طراحی و ساخته شده است. بازی در یک منظومه قرار دارد که از 6 سیاره تشکیل شده است. هر سیاره مربوط به یکی از 6 احساس اصلی است. این شش احساس عبارتاند از: خوشحالی، ناراحتی، ترس، عصبانیت، حال به هم خوردن و تعجب. مثلا سیاره اخموها مربوط به احساس عصبانیت است. در هر سیاره تعدادی ساختمان وجود دارد که با کلیک بر روی هر کدام یک بازی باز میشود. برای ورود به هربازی لازم است تا کودک احساس مربوط به آن سیاره را در صورت خود نشان دهد. مثلا برای ورود به یک بازی در سیاره اخموها لازم است تا کودک چهره عصبانی به خود بگیرد. هر بازی هم با هدف تنظیم، تشخیص و یا ابراز هیجانات پیاده سازی شده است. با انجام بازیها کاربر امتیاز میگیرد. زمانی که امتیازات کاربر به یک حد مجاز برسد در واقع سوخت مورد نیاز برای سفینه فضاییاش را جمعآوری کرده و میتواند به سیارهی دیگری برود. در طی بازی مینی گیمهایی قرار داده شده که کاربر میتواند با انجام آنها شناخت و تشخیص هیجانات خود را کنترل کند. این بازی در پاییز 96 و در آزمایشگاه هوش مصنوعی و رباتیک دانشگاه تهران توسعه یافته است.