اخبار و رویدادها

موفقیت‌های پروژه‌های کارشناسی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در روز پروژه دانشکده برق و کامپیوتر

موفقیت‌های پروژه‌های کارشناسی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در روز پروژه دانشکده برق و کامپیوتر


ادامه‌ی سلسله‌ی موفقیت‌های پروژه‌های کارشناسی مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در روز پروژه دانشکده برق و کامپیوتر

در ادامه‌ی موفقیت‌ چشم‌گیر پروژه‌های کارشناسی انجام شده در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه، در چهارمین جشنوارة پروژه‌های کارشناسی دانشکده برق و کامپیوتر، پروژه‌های آقایان حمیدرضا سیمین‌پور و میلاد حسینی اصل برگزیده شدند. بدین‌ترتیب، از مجموع شش پروژة‌ کارشناسی انجام شده در این مرکز، همگی در دوره‌های مختلف روز پروژه برگزیده شده‌اند.

رویکرد جدید مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی در بهره‌گیری هرچه بیشتر از توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه در قالب‌های کارآموزی، کارورزی، پروژه کارشناسی و پروژه‌های حرفه‌ای در چارچوب طرح «تحول به‌توان دانشجو»، علاوه بر دستاوردهای ارزشمندی که برای دانشگاه تهران به‌همراه داشته است، زمینه را برای ورود موفق دانشجویان به فضای کسب و کار از یک سو و اجرای پروژه‌های کاربردی از سوی دیگر فراهم آورده است. این طرح از دو سال گذشته و در راستای راهبرد اصلی دانشگاه تهران در حرکت به‌سوی دانشگاه کارآفرین در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی قرار گرفته است.

در این راستا، در چهارمین جشنواره پروژه‌های کارشناسی که نوزدهم شهریورماه سال جاری به ابتکار دانشکده برق و کامپیوتر برگزار گردید، از میان 96 پروژه ارائه شده در این جشنواره، پروژه آقای حمیدرضا سیمین پور با عنوان «طراحی و پیاده‌سازی سامانه ارائه خدمات اشتراک‌گذاری دانش و تجربه»، به‌عنوان پروژه برتر گرایش فناوری‌اطلاعات از سوی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و پروژه آقای میلاد حسینی اصل با عنوان «طراحی و پیاده سازی سامانه پذیرش دانشجویان بین الملل دانشگاه با استفاده از یک BPMS» به عنوان پروژه‌ برتر از دیدگاه شرکت سازه اطلاعات سامان انتخاب شدند.

جهت‌گیری مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه در بهره‌گیری از توانمندی‌ها و نوآوری‌های دانشجویان در مواجهه با چالش‌های پیش‌رو، نه تنها در این دوره‌، بلکه در دوره‌های گذشته نیز همواره با موفقیت همراه بوده است.

  1. پروژة خانم حانیه خاکشور با عنوان «طراحی نظام پشتیبانی غیر متمرکز خدمات مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران»؛ پروژة برتر گرایش فناوری اطلاعات در نخستین جشنوارة پروژه‌های کارشناسی از سوی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
  2. پروژة آقای اویس شعبانی با عنوان «طراحی و پیاده سازی سامانه یکپارچه پایش و نظارت شبکه»؛ برگزیدة نخستین جشنوارة پروژه‌های کارشناسی از سوی شرکت شاتل
  3. پروژة آقای مهران میدانی با عنوان «راه‌اندازی یک نمونه سامانه پردازش سریع مبتنی بر رایانش ابری»؛ پروژة برتر گرایش نرم‌افزار در دومین جشنوارة پروژه‌های کارشناسی از سوی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
  4. پروژة خانم غزال مشکاتی با عنوان «پیاده‌سازی قابلیت ارتباط دو سویه صوتی و تصویری در اپلیکیشن موبایل دانشگاه تهران»؛ برگزیدة دومین جشنوارة پروژه‌های کارشناسی از سوی شرکت بیسفون

به یقین، علاوه بر تلاش جدی و اهتمام دانشجویان نخبة دانشگاه تهران در اجرای فعالیت‌های پژوهشی- کاربردی، انتخاب همة پروژه‌های انجام شده در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی به‌عنوان پروژه‌های برگزیده را می‌توان مرهون انتخاب موضوعات کاربردی و دقیق توسط اساتید، تعامل مستمر با کارشناسان خبرة مرکز و نظارت و هدایت مداوم دانست. افزون بر این، حضور در محیط حرفه‌ای و در عین حال دانشجویی و جوان، فرصت تجربه‌ اندوزی ارزشمندی را در اختیار این دانشجویان قرار داده است به‌گونه‌ای که اغلب پس از طی این دوره، دانشجویان تجربة لازم برای ادامة هریک از مسیرهای زیر را در اختیار دارند:

  1. ادامة همکاری با مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه (با ارتقای جایگاه تا سطح مدیریت پروژه)
  2. راه‌اندازی کسب و کار (Start-Up) جدید (با ارائه مشاوره‌های حرفه‌ای از سوی مرکز)
  3. همکاری با شرکت‌های برتر فناوری اطلاعات کشور (با ارائة توصیه‌نامه از سوی مرکز)
  4. ادامة تحصیل در دانشگاه‌های داخل و خارج کشور (با ارائه توصیه نامه از سوی مرکز)

 به‌گونه‌ای که طی دوره‌های گذشته، از میان حدود 50 دانشجوی جذب شده، در تمامی مسیرهای چهارگانة پیش گفته شده، دانشجویانی موفق به ادامة مسیر حرفه‌ای خود شده‌اند. در این میان دانشجویان رشته‌های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مدیریت و علوم کامپیوتر با مرکز همکاری داشته‌اند.

چهارمین رویداد تحول به‌توان دانشجو 24 مهرماه سال جاری در پردیس دانشکده‌های فنی برگزار می‌گردد.

 

  

                            
   
   

 

آدرس کوتاه :