دکتر سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی که در جزیره کیش به‌سر می‌برد، صبح امروز در آیین باشکوه دیدار دانشگاهیان در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران حضور یافت.
دکتر سعید محمد و هیأت همراه در بدو ورود به دانشگاه تهران، مورد استقبال دکتر مجید علی‌زاده رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران قرار گرفت و آنگاه برای حضور در جمع دانشگاهیان و ایراد سخنرانی، وارد تالار خلیج فارس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران شد. 
مشاور رئیس جمهور در سخنانی با ابراز خوشنودی از حضور در جمع دانشگاهیان جزیره کیش، دانشگاه را بستر رشد و توسعه‌ی میهن دانست و گفت: هرگاه دانشگاه محور اصلی توسعه‌ی جامعه باشد، راه آبادانی و خوشبختی مردمان هموار می‌شود و دست‌یابی به اهداف تعالی‌بخش هم، شتاب می‌یابد.
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه‌ی اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیف جزیره کیش به میراث فرهنگی، از نقش فرهنگ به زیربنای توسعه یادکرد و افزود، رویکرد نوین دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، فرهنگ است و بی‌گمان، به‌ پشتوانه‌ی فرهنگ سرآمد اسلام و میراث فرهنگی تمدنی ایران و تلاش مسئولانه‌ی آحاد مردم، توسعه‌ی همه‌جانبه در دسترس خواهد بود.
دکتر سعید محمد در این بخش از سخنانش، حضور پررنگ و مسئولیت شناسانه‌ی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های سطح نخست کشور را از ویژگی‌های بارز منطقه‌ی کیش دانست و استادان و دانشجویان و کارگزاران مراکز دانشگاهی در خلیج فارس و جزیره کیش را به خاطر این حضور پرتلاش و اثربخش، ستایش کرد و افزود، راه میان‌بر در توسعه‌ی مهم‌ترین منطقه‌ی آزاد کشور، به‌کارگیری تجربیات مدیران، استادان و متخصصان دانشگاه‌های سطح نخست مستقر در جزیره کیش است که در میدان عمل ملی و بین‌المللی هستند.
مشاور رئیس‌ جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان سخنان خود از یکایک دانشگاهیان و دیگر فرهیختگان حاضر در جلسه، قدردانی و اظهار امیدواری کرد در سفرهای بعدی هم، توفیق حضور در چنین جمعی را بیابد. ایشان هم‌چنین به پرسش‌های برخی حاضران پاسخ داد.
دکتر مهدی حسین‌‌زاده معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد هم در سخنانی کوتاه، تقویت نگاه فرهنگی به مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه‌ اقتصادی را از راهبردهای پیش رو برشمرد و بسیج را به‌ویژه در محیط‌های دانشجویی، فرصتی سرنوشت‌ساز در برابر تهدیدهای فرهنگی، دانست.
 
در این جلسه هم‌چنین، نمایندگان تشکلات دانشجویی و دانشگاهیان کیش در سخنان کوتاهی به طرح دیدگاه پرداختند و با برشمردن برخی فرصت‌های ملی و بین‌المللی، حضور دکتر سعید محمد را با پیشینه‌ی علمی و عملی و مدیریت جهادی، نویدبخش آینده‌ای خوب برای مناطق آزاد تجاری صنعتی، توصیف کردند.
 در حاشیه‌ی این مراسم دکتر مجید علی زاده در نشست کوتاهی با دکتر حسین‌زاده معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، بر هم‌افزایی دانشگاه تهران با آن دبیرخانه تأکید کرد و با برشماری آثار حضور دانشگاه تهران در توسعه‌ی منطقه آزاد کیش، آمادگی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران را برای توسعه‌ی همکاری‌ها اعلام کرد. دکتر حسین‌زاده هم تأکید کرد در دیدار آینده‌ی دبیر محترم شورای عالی مناطق آزاد کشور، فرصت مناسبی برای به اشتراک گذاری چگونگی این همکاری‌ها، پیش‌بینی خواهد شد.
در این آیین باشکوه علمی فرهنگی که با همکاری بسیج و تشکل‌های دانشجویی کیش سامان یافته بود، رؤسای دانشگاه‌های حاضر در جزیره کیش، مدیران بسیج دانشجویی کیش، مدیران عالی‌رتبه‌ی سازمان منطقه آزاد کیش، امامان جمعه، دانشجویان و دانشگاهیان، حضور داشتند. 
مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و هیأت همراه در پایان این مراسم، با بدرقه‌ی دکتر مجید علی‌زاده رئیس و معاونان پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، تالار خلیج فارس را ترک کردند.
 
پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران