رئیس، اعضاء هیئت رئیسه و رؤسای پردیس‌های بین المللی دانشگاه تهران با دکتر سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی دیدار کرده، فرصتهایی که گسترش همکاری‌های دانشگاه و مناطق آزاد برای توسعه کشور رقم می‌زنند را تشریح کردند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این نشست که در روز دوشنبه ۳۱ مرداد و در محل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری در تهران برگزار شد؛ دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران علاوه بر  تأکید بر دیپلماسی علمی بویژه با نگاه به کشورهای همسایه و افزایش دانشجوی بین الملل در پردیس‌های بین المللی دانشگاه در مناطق آزاد، حضور پردیس‌ها در این مناطق را سبب سرعت گرفتن توسعه مناطق آزاد، تحرک بخشی به این مناطق و زمینه سازی برای انجام فعالیتهای مشترک دانست.
دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی، رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران نیز با اشاره به وجود یک تفاهم‌نامه فی‌مابین پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران و منطقه آزاد کیش درباره هوشمندسازی این جزیره، از دکتر سعید محمد خواست تا برای تحقق این تفاهم‌نامه اقدام لازم انجام شود. این موضوع مورد استقبال دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی قرار گرفت.
وی همچنین با اشاره به وجود پارک علم و فناوری مستقر در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران از اهمیت آن برای توسعه جزیره کیش وضرورت آن صحبت کرد.
دکتر ذاکر اصفهانی با اشاره به توسعه پژوهشکده علوم دریایی، خاطرنشان کرد: به زودی فضای فیزیکی جدید این پژوهشکده در ساختمانی که از سوی منطقه آزاد کیش به پردیس بین‌المللی کیش اهدا شده است، افتتاح می‌شود.
دکتر احمد نوحه گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران نیز در این دیدار مناطق آزاد تجاری صنعتی را به عنوان پیشانی و دروازه پویاسازی اقتصاد دریاپایه خواند و اذعان کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی که بیشتر هم دانشجوی دکتری هستند، در پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند. تعداد کل دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در پردیس بین‌المللی سایر دانشگاه‌ها در کیش تحصیل می‌کنند، به اندازه نصف تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس بین‌المللی کیش هم نیست.
ایشان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به آغاز عملیات عمرانی مجموعه‌ای ۱۰ هزار مترمربعی در کیش، گفت: زمینی که از سوی منطقه آزاد کیش در اختیار پردیس بین‌المللی کیش قرار گرفته است را به یک شهرک دانشگاهی تأثیرگذار در کیش تبدیل خواهیم کرد.
در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه تهران و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد منعقد شد.