جلسه هم‌اندیشی ششمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، به منظور همفکری و ایجاد تعاملات و مشارکت بیشتر سازمان‌ها برای دستیابی به اهداف این جشنواره، ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در سالن پیر الهی دانشکدگان علوم برگزار شد.

در این جلسه دکتر وحید نیکنام، رئیس دانشکدگان علوم با اشاره به سال ۲۰۲۲ به نام سال علوم پایه گفت: دانشکدگان علوم به عنوان مهد علوم پایه کشور به همراه سایر مراکز باید تلاش بیشتری در راستای توسعه مطالعات علوم پایه داشته باشد تا تحقیقات منجر به تولید محصول شود.

رئیس دانشکدگان علوم با اشاره به نقش بی‌بدیل بنیاد جمیلی در شکل‌گیری این جشنواره افزود: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با حمایت بنیاد جمیلی ایجاد شد، به شکل‌گیری زنچیره دانایی کمک کرده و باعث شده دانشگاه‌ها با شرکت در این جشنواره نقش علمی خود را بهتر ایفا کنند.

استاد زیست‌شناسی دانشکدگان علوم خاطرنشان کرد: جشنواره اندیشمندان با پذیرفتن ایده‌های نوآورانه و فن آورانه و ایده‌های کسب وکار می‌توانند به مانند کاتالیزور تبدیل ایده به محصول عمل کند، چون در این جشنواره بخش علوم پایه حضور دارد و با ورود بخش صنعت و معدن طرح‌های استراتژیک و راهبردی که دارند امیدوار هستیم با انجام طرح‌های نوآورانه در علوم پایه و با حمایت سرمایه گذاران منجر به ثروت‌آفرینی برای کشور ایران شود.

مهندس ابراهیم جمیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری بنیاد نیکوکاری جمیلی، در سخنانی با تاکید بر اینکه این جشنواره تجربه جدیدی در کشور است، گفت: همه جشنواره‌هایی که برگزار شده وابسته به دولت بوده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری بنیاد نیکوکاری جمیلی با تاکید بر اینکه این جشنواره را بر مبنای کار داوطلبانه تعریف کردیم.افزود: جایگاه جشنواره در کشور حتی برای مسئولان هنوز مشخص نیست. مسئولان بیشتر مشکلات صنفی را رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: از دانشجویان برای شرکت در جشنواره دعوت کردیم و به آنها کار یاد دادیم، چرا که من به جوان‌ها اعتقاد داشتم و فرصت را برای جوانان ایجاد کردیم.

مهندس جمیلی با اشاره به اینکه کار را ابتدا با بنیاد نیکوکاری شروع کردیم، تاکید کرد: هر مانعی برای ما یک شانس است، لذا باید جشنواره‌ها را در جامعه ایران به مردم بشناسانیم.

وی گفت: در سال علوم پایه برنامه‌هایی در نظر داریم، از جمله اینکه می‌خواهیم بدانیم به طور مثال نقش ریاضی، نقش شیمی و کلاً علوم پایه در زندگی مردم چیست، و اگر اینها نبودند چه اتفاقاتی در دنیا نمی‌افتاد. باید بکوشیم علم را مردمی کنیم تا بتوانیم شاهد مشارکت بیشتر باشیم و با استفاده از ظرفیت‌های جشنواره بتوانیم در جهت تحقق کارآفرینی دانش‌بنیان گام برداریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری بنیاد نیکوکاری جمیلی با تاکید بر نقش جشنواره در حمایت اجتماعی و معنوی از برگزیدگان افزود: اولین هدف این جلسه این است که کاری کند در برگزیدگان انگیزه ایجاد شود، لذا باید با هم همکاری کنیم.

مهندس جمیلی در پایان گفت: باشگاه ایده‌پردازی تأسیس شده و مالکیت همه اینها به کشور تعلق دارد. در ساختن و خراب کردن کشور همه ما سهیم هستیم و امیدواریم برنامه‌ای چیده شود که همکاری بین جشنواره‌ای افزایش یابد.