معاونت-اداری-و-مالی - science- دانشکدگان علوم
- ریاست دانشکدگان
- معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی
- معاونت پژوهش و فناوری
- معاونت دانشجویی و فرهنگی
- معاونت اداری و مالی
- امور بین الملل
معاونت اداری و مالی دانشکدگان علوم
معاون اداری و مالی: دکتر عبداله سهرابی بیدار
مرتبه علمی: دانشیار
مدرک و رشته تحصیلی: دکتری زمین شناسی
رزومه: صفحه رخ نما
مسئول دفتر معاونت اداری و مالی: خانم علیزاده
تلفن: 66495292 - 021 و 61112462– 021
نمابر: 66495292 - 021
معاونت اداری و مالی دانشکدگان در راستای مدیریت منابع انسانی، مدیریت منابع مالی، توسعه و نگهداری زیرساختهای فیزیکی و تجهیزاتی دانشکدگان و تهیه و تامین مواد و تجهیزات مصرفی به ارایه خدمت به دانشگاهیان میپردازد. هدف اصلی در این معاونت تامین زیرساختها و ملزومات مورد نیاز برای آموزش و پژوهش دانشجویان و اعضا محترم هیات علمی دانشکدگان است. اهم وظایف حوزه معاونت اداری و مالی به شرح زیر می باشد:
- شناسایی منابع و مصارف و تنظیم بودجه سالانه دانشکدگان
- تهیه، تدوین مکاتبات و ارایه گزارشهای حوزه معاونت اداری و مالی
- تنظیم و اجرای سیاستهای نیروی انسانی و سازمان دانشکدگان
- تهیه، تدوین و ابلاغ برنامه کار و شرح وظایف واحدهای ذیل دانشکدگان
- نظارت بر اجرا و پیگیری برنامه های رفاهی کارکنان دانشکدگان
- نظارت بر حسن اجرای مقررات اداری و آیین نامه های مربوطه
- نظارت بر ارسال و دریافت مکاتبات و مراسلات اداری و رفاهی
- پیگیری تخصیص و دریافت اعتبارات دانشکدگان
- مدیریت منابع مالی و نظارت بر حسن اجرای امور مالی
- شناسایی و الویت بندی نیازمندیهای عمرانی و تجهیزات زیرساخت
- پیگیری تامین اعتبار و نظارت بر اجرای طرحهای تعمیر و تجهیز
- نظارت و پیگیری امور خدمات عمومی و نگهداری تأسیسات
- تنظیم سیاست ها و تامین و تدارک کالا، تجهیزات و خدمات
- تنظیم و مبادله قراردادها، نظارت بر اجرا و وصول منابع دانشکدگان
حوزه معاونت اداری و مالی دانشکدگان در تعامل با ادارات کل ذیل معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه و سایر بخشهای مرتبط دانشگاه و از طریق سه اداره و یک دفتر به شرح ذیل وظایف حوزه معاونت اداری و مالی را به انجام می رساند،:
- دفتر و حوزه معاونت اداری و مالی دانشکدگان
- اداره امور اداری و رفاهی دانشکدگان علوم
- اداره امور حسابداری دانشکدگان علوم
- اداره امور پشتیبانی و خدمات دانشکدگان علوم
دفتر و حوزه معاونت اداری و مالی دانشکدگان علوم
این دفتر وظیفه شناسایی منابع و مصارف و تنظیم بودجه سالانه دانشکدگان و تهیه، تدوین مکاتبات و ارایه گزارشهای حوزه معاونت اداری و مالی را بر عهده دارد. امور دفتر معاونت توسط کارشناس مسئول دفتر معاونت اداری و مالی و کارشناس آمار و بودجه به انجام می رسد و فهرست اهم وظایف به شرح ذیل می باشد:
- شناسایی و متنوع سازی منابع درآمدی دانشکدگان
- پیشبینی درآمدهای های اختصاصی حوزه های مختلف
- برآورد هزینه فعالیت ها و برنامه ها به تفکیک واحد و موضوع
- بررسی و تحلیل تطبیقی از عملکرد درآمدها و هزینه های سنواتی
- ارزیابی و تدوین بودجه اختصاصی سنواتی
- ارزیابی در مورد پیشنهاد واحدها از نظر هزینههای مالی
- ارایه گزارش تحلیلی از وضعیت منابع و مصارف واحدهای مختلف
- نظارت و پیگیری وصول درآمدهای دانشکدگان
- تنظیم کلیه مکاتبات و مراسلات حوزه معاونت اداری و مالی
اداره امور اداری و رفاهی دانشکدگان علوم
این اداره وظیفه تنظیم و اجرای سیاستهای نیروی انسانی و سازمان دانشکدگان، تهیه، تدوین و ابلاغ برنامه کار و شرح وظایف واحدهای ذیل دانشکدگان، نظارت بر اجرا و پیگیری برنامه های رفاهی کارکنان دانشکدگان و نظارت بر حسن اجرای مقررات اداری و آیین نامه های مربوطه و نظارت بر ارسال و دریافت مکاتبات و مراسلات اداری و رفاهی را بر عهده دارد. این اداره مشتمل بر سه بخش امور اداری، امور رفاهی و امور دبیرخانه است و فهرست وظایف آنها به شرح ذیل می باشد:
- انجام امور اداری مربوط به استخدام، تبدیل وضعیت استخدامی، ارتقاء، انتصاب، انتقال، ماموریت، مرخصی، استعفا، اخراج، بروزرسانی و... کارمندان و تنظیم احکام کارگزینی مربوطه
- پیش بینی نیروی انسانی مورد نیاز کارمندی دانشکدگان و پیگیری در خصوص تامین آن
- انجام فعالیتهای مربوط به ارزیابی عملکرد و ارتقا رتبه کارمندان دانشکدگان
- انجام امور اداری مربوط به استخدام، تبدیل وضعیت استخدامی، ارتقاء، ترفیع، انتقال، مأموریت، مرخصی، بازنشستگی، استعفا، اخراج، تعلیق، بروزرسانی و ... اعضای هیأت علمی و تنظیم احکام کارگزینی مربوطه
- صدور احکام ماموریتهای اداری و سایر مکاتبات درون سازمانی و برون سازمانی در خصوص کارکنان
- بررسی و اقدام در خصوص پرونده های اعضای هیات علمی و کارمندان درشرف بازنشستگی
- محاسبه کسور بازنشستگی سنوات خدمت غیر رسمی و انتقال کسور بازنشستگی از سایر صندوق ها
- نظارت بر انجام شرح وظایف سازمانی توسط کارکنان دانشکدگان
- تهیه و ارایه آمار و اطلاعات مورد نیاز و پیگیری ارایه گزارش تحلیلی سالانه ارزیابی عملکرد واحد های مختلف دانشکدگان
- بروزرسانی نمودار سازمانی دانشکدگان و تدوین گزاراش های توجیهی جهت تغییرات مورد نیاز
- تهیه و تدوین شرح وظایف پستهای سازمانی با همکاری سایر واحدها و پیگیری برای ابلاغ آنها
- پیگیری آموزشهای حین خدمت و توانمندسازی نیروی انسانی دانشکدگان
- شناسایی الویتهای رفاهی کارکنان و بهرهمندی مؤثر از ظرفیتهای موجود جهت رفع آنها
- پیگیری امور بیمه درمانی و تکمیلی کارکنان بر اساس قراردادهای جاری
- مدیریت و نظارت بر عملکرد واحدهای رفاهی دانشکدگان
- پیگیری امور ارائه تسهیلات مالی اعطایی به کارکنان دانشگاه
- نظارت بر سامانه تردد کارمندان و ارایه گزارشهای مربوطه
- انجام کلیه امور دبیرخانه مشتمل بر ارسال مکاتبات و مراسلات و بایگانی سوابق
اداره امور حسابداری دانشکدگان علوم
این اداره وظیفه پیگیری تخصیص و دریافت اعتبارات دانشکدگان و مدیریت منابع مالی و نظارت بر حسن اجرای امور مالی را بر عهده دارد. اداره مشتمل بر دو بخش امور حسابداری و امور جمعداری اموال و انبار دانشکدگان است و فهرست وظایف آنها به شرح ذیل می باشد:
- نظارت مالی با رعایت قوانین و مقررات مربوط مفاد آئین نامه مالی و معاملاتی
- نگهداری حساب ها و تنظیم گزارش مالی و نظارت بر حفظ اسناد مالی
- وصول درآمدهای اختصاصی دانشکدگان و تنظیم حساب های مربوطه
- عملیات وصول کلیه منابع مالی دانشکدگان از واحدهای دانشگاه و دانشگاه تهران
- عملیات پرداخت هزینه ها در چارچوب آئین نامه مالی و معاملاتی
- ثبت اسناد مالی در سامانه مالیاتی سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارائی
- تسویه حساب دانشجویان دانشکده ها در سامانه بهستان
- نظارت و بروزرسانی احکام پرسنلی کارکنان در سامانه حقوق و دستمزد دانشگاه
- کنترل و تهیه لیست های پرداخت موردی از قبیل اضافه کار اختصاصی، حق ماموریت، بازخرید مرخصی، حق التدریس، حق التحقیق، حق داوری و ... و ارسال موارد به اداره رسیدگی دانشگاه تهران.
- تکمیل و بایگانی اسناد مالی از لحاظ سپرده بیمه تامین اجتماعی، مالیات، مالیات برارزش افزوده و ...
- صدور گواهی حقوق و ضمانت کسر از حقوق و دریافت وام برای کارکنان دانشکدگان
- نظارت بر اسناد مالی شامل درخواست خرید، فاکتور رسمی، رسید یا حواله انبار و ....
- نظارت و ثبت مالی تنخواه و ترمیم تنخواه و تسویه تنخواه کارپردازان در پایان سال مالی
- کنترل افتتاحیه حساب های دانشکدگان در اول سال مالی و بستن حساب در پایان سالی مالی
- کنترل ثبت صورتحساب بانکی حسابهای دانشکدگان و بررسی مغایرت ماهانه و تهیه تراز مالی
- تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی سالانه دانشکدگان در آخر سال مالی و ارایه به دانشگاه
- پایش منظم وضعیت موجودی انبار دانشکدگان و تامین ملزومات اداری
- ثبت، صدور قبض انبار و بروزسانی موجودی انبار و انبارگردانی در پایان سال مالی
اداره امور پشتیبانی و خدمات دانشکدگان علوم
این اداره وظیفه شناسایی و الویت بندی نیازمندیهای عمرانی و تجهیزات زیرساخت، پیگیری تامین اعتبار و نظارت بر اجرای طرحهای تعمیر و تجهیز، نظارت و پیگیری امور خدمات عمومی و نگهداری تأسیسات، تنظیم و مبادله قراردادها، نظارت بر اجرا و وصول منابع دانشکدگان و تنظیم سیاست ها و تامین و تدارک کالا، تجهیزات و خدمات را بر عهده دارد. اداره مشتمل بر سه بخش امور پشتیبانی فنی و تعمیر و تجهیز، امور خدمات عمومی و نقلیه و امور کارپردازی است و فهرست وظایف آنها به شرح ذیل میباشد:
- نگهداری و بروزرسانی نقشهها، مستندات و مدارک فنی ساختمان و زیرساختهای دانشکدگان
- ارزیابی نیازمندیهای عمرانی و تجهیزاتی دانشکدگان و تنظیم مشخصات فنی
- نظارت بر اجرای امور عمرانی و تجهیزاتی و تعمیرات اساسی توسط پیمانکاران
- پایش، سرویس و پیگیری تعمیرات اساسی ساختمان، تجهیزات و تاسیسات ساختمانی
- پایش، سرویس و تعمیرات تاسیسات برق و روشنایی، گاز، مخابرات، آب، فاضلاب، سرمایش و گرمایش
- رسیدگی به مطالبات و صورت وضعیتهای پیمانکاران و تنظیم اسناد مالی مربوطه
- رسیدگی و پیگیری مربوط به انشعابات آب، برق، گاز، مخابرات دانشکدگان
- هدایت امور خدمات عمومی و پشتیبانی فعالیتهای مستمر، جلسات و مراسم و ...
- انجام کلیه خدمات عمومی شامل نظافت، جابجایی وسایل و تجهیزات، خدمات پذیرایی و ...
- پیگیری تامین مواد و تجهیزات مصرفی حوزه تاسیسات و خدمات
- نگهداری، مرمت، بازسازی و توسعه فضای سبز دانشکدگان
- انجام امور حمل و نقل جهت ماموریتهای درون شهری و برون شهری و اردوهای دانشجویی
- سرویس، نگهداری و تعمیرات خودروها جهت انجام فعالیتهای حمل و نقل
- ثبت و نگهداری سوابق و اسناد خودرو ها و مدارک بیمه، معاینه فنی و ....
- تهیه فهرست و تامین کالا، تجهیزات و خدمات مورد نیاز واحدهای مختلف دانشکدگان
- اخذ استعلام بهاءکالا، تجهیزات و خدمات از تامین کنندگان و پیمانکاران در بستر سامانه های مربوطه
- تنظیم پیشنویس قراردادهای مزایده و مناقصه، نظارت و پیگیری اجرای قراردادها
- دریافت و تحویل کالا، تجهیزات و خدمات به واحد های مختلف و تنظیم اسناد مالی مربوطه
تماس با معاونت اداری و مالی
دفتر معاونت | ||
نام و نام خانوادگی | حوزه فعالیت | شماره تلفن تماس |
خانم منصوره علیزاده | کارشناس امور اداری و دفتری | 61112462 66971943 نمابر: 66495292 |
| ||
اداره امور اداری و رفاهی | ||
نام و نام خانوادگی | حوزه فعالیت | تلفن تماس |
خانم اعظم امیرآتشانی | رئیس اداره امور اداری و رفاهی | 66491624 61113705 |
خانم سکینه پوراسدی | کارشناس اداری و پرسنلی | 61112724 66106127 |
خانم مرضیه معافی | کارشناس اداری و رفاهی | 61113705 |
آقای عباس عبودی | دبیرخانه و بایگانی | 61112464 66972073 |
آقای محمد یزدی | دبیرخانه و بایگانی | 61112464 66972073 |
آقای سعید شمشیری | دبیرخانه و بایگانی | 61112464 66972073 |
| ||
اداره امور حسابداری | ||
نام و نام خانوادگی | حوزه فعالیت | تلفن تماس |
خانم حبیبه حسین زاده | رئیس اداره حسابداری | 66491621 61113631 نمابر: 66965606 |
خانم مریم عرب شیرازی | کارشناس حسابداری | 61112465 |
خانم آمنه فرهادی | کارشناس حسابداری | 61112465 |
آقای همایون طیار | کارشناس حسابداری | 61112465 |
آقای غلامرضا ذوالفقار زاده | جمعدار اموال دانشکدگان | 61112466 |
خانم الهام عزیزی | کارشناس حسابداری فیزیک | 61118655 88021860 |
آقای مهدی ایوبی | جمعدار اموال فیزیک | 61118665 |
| ||
امور پشتیبانی | ||
نام و نام خانوادگی | حوزه فعالیت | تلفن تماس |
آقای حسین دولت آبادی | کارشناس مسئول پشتیبانی دانشکدگان | 61113630 66972072 |
آقای علی پوشش دوست | کارشناس پشتیبانی دانشکدگان | 66412556 |
آقای عباسعلی بابازاده | کارشناس مسئول پشتیبانی فیزیک | 61118668 |
آقای سیدمحمدرضا موسوی | کارپرداز دانشکدگان | 61112465 نمابر: 66965606 |