مراسم روز آمار و برنامه‌ریزی روز دوشنبه اول آبان 1402 در تالار شهید دهشور دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، توسط گروه آمار و انجمن علمی دانشجویی آمار برگزار شد. در این مراسم که با شرکت اعضای هیات علمی گروه آمار، دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی آمار و دو موسسه فعال در حوزه آمار برگزار شد، پس از قرائت کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و نماهنگ دانشگاه تهران، جناب آقای دکتر رضا عامری ریاست دانشکدگان علوم در خصوص اهمیت علوم پایه به خصوص رشته بسیار کاربردی آمار سخنرانی کردند. پس از ایشان، جناب آقای دکتر سید مرتضی امینی مدیر گروه آمار، ضمن تشکر از حمایت‌های مالی موسسه بانک اطلاعات مرجع ایران از این مراسم از حضور این موسسه و شرکت بازاریابی آگاه در این مراسم تشکر و قدردانی کردند. همچنین ایشان با اشاره به فعالیت‌های پرنشاط انجمن علمی دانشجویی آمار، اظهار امیدواری کردند که این فعالیت‌ها روز به روز افزایش پیدا کرده و در سال‌های آینده شاهد حضور پر رنگ تر شرکت‌های دانش بنیان و موسسات فعال در حوزه آمار و داده کاوی باشیم. دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان به برگزاری یک مسابقه پرنشاط دانشجویی برای حضار شرکت کننده در مراسم و اهدای جایزه نقدی به سه نفر از برندگان این مسابقه توسط موسسه بانک اطلاعات مرجع ایران، سخنرانی دو نفر از دانشجویان آمار شاغل در سازمان‌ بورس و انفورماتیک شهرداری تهران در خصوص فرصت‌های شغلی رشته آمار، سخنرانی جناب آقای دکتر محمد رضا لعلی مشاور محترم موسسه بانک اطلاعات مرجع ایرانیان در خصوص سواد و فرهنگ آماری، سخنرانی نماینده شرکت بازاریابی آگاه در خصوص فرصت‌های شغلی رشته آمار در بازاریابی محصولات و خدمات، و اهدای جوایز انجمن آمار ایران و همچنین جوایزی از سوی موسسه بانک اطلاعات مرجع ایران به برندگان ۲۳امین مسابقه دانشجویی آمار ایران و  ۲۸امین المپیاد دانشجویی آمار ایران در انتهای مراسم اشاره کرد.

همچنین لوح تقدیری توسط ریاست محترم دانشکدگان علوم به جناب آقای دکتر علی امینی هرندی مدیر عامل موسسه بانک اطلاعات مرجع ایران جهت شرکت در مراسم روز آمار و برنامه ریزی و حمایت مالی از این مراسم اهدا گردید.

در حاشیه این مراسم نیز دو موسسه حاضر در مراسم با برپایی میزهای خدمت در لابی دانشکدگان علوم به ارائه فرصت‌های شغلی و گفتگو با دانشجویان پرداختند.