دانشکده زمین‌شناسی دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، طی مراسمی، از خدمات چندین ساله دکتر حسین رحیم‌پور بناب، استاد برجسته زمین‌شناسی تجلیل کرد.

در این مراسم که ظهر دوشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲، با حضور رئیس دانشکدگان علوم، هیأت رئیسه و جمعی از پیشکسوتان، استادان و کارکنان این دانشکده در سالن پیرالهی برگزار شد، شماری از استادان و همکاران ایشان در سخنانی ضمن بیان خاطراتی از دکتر رحیم‌پور بناب و توصیف ویژگی‌های شخصیتی و حسن اخلاق ایشان در طول سالیان تدریس در دانشکده از خدمات و تلاش‌های ستودنی وی تقدیر کردند.

حسین رحیم‌پوربناب، استاد زمین‌شناسی دانشکدگان علوم، شهریور ۱۳۴۳ در تهران به دنیا آمد و دوران تحصیل دبستان، راهنمایی و دبیرستان را در تهران گذراند.

وی سال ۱۳۶۰ از دبیرستان شهید رجایی تهران دیپلم گرفت و بهمن ۱۳۶۱ وارد دانشگاه تهران در رشته زمین‌شناسی شد.

تخصص وی در گرایش‌های ژئوشیمی رسوبی، سنگ‌شناسی کربناته و مطالعه خصوصیات مخزنی مخازن هیدروکربنی است و در این زمینه پژوهش‌های علمی و صنعتی بسیاری توسط ایشان به نتیجه رسیده است. وی همچنین در فهرست «۲ درصد دانشمندان برتر جهان» به عنوان تنها زمین‌شناس ایرانی که توسط گروه تحقیقاتی دانشگاه استنفورد انجام شد، قرار گرفت و به‌مدت سه سال صاحب این افتخار بود که گویای توانایی بی‌نظیر ایشان در مباحث علمی این حوزه است.

انتخاب به عنوان پژوهشگر نمونه دانشکدگان علوم، پژوهشگر برجسته، استاد نمونه آموزشی دانشگاه تهران و آموزش تعداد بیشماری از دانشجویان رشته زمین‌شناسی که اکنون در بخش‌های مختلف دانشگاه و صنعت مشغول به فعالیت هستند از دیگر افتخارات دکتر حسین رحیم‌پور بناب است.

گفتنی است دکتر رحیم‌پور که در مجموع ۹ سال متوالی ریاست دانشکده زمین‌شناسی دانشکدگان را عهده دار بود، به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل شده است.