از دکتر سیامک یاسمی به عنوان نخستین ریاضیدان ایرانی عضو دائمی فرهنگستان علوم جهان، The World Academy of Science (با عنوان اختصاری TWAS ، توآس)، تقدیر به عمل آمد.

فرهنگستان علوم جهان به همت پروفسور عبدالسلام (یکی از برندگان جایزه نوبل) از سال ۱۹۸۷ میلادی با برگزاری همایشی در شهر پکن کشور چین به طور رسمی آغاز به کار نمود. در سال ۲۰۰۰ میلادی کشور ایران میزبان همایش توآس بود. آخرین همایش توآس نیز در سال ۲۰۱۶ در شهر کیگالی کشور رواندا برگزار شد.

بنا بر جزئیات درج شده در تارنمای این فرهنگستان، از مأموریت‌های علمی آن می‌توان به نمایندگی و ارائه مهم‌ترین دستاوردهای علوم در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد. انتخاب اعضا بر اساس شایستگی‌های علمی، اخلاقی، و ترویجی افراد است. تنها دانشمندانی نامزد عضویت در این فرهنگستان می‌شوند که از استانداردهای جهانی بالایی برخوردار بوده و با فعالیت‌های پژوهشی خود نتایج ارزشمندی را به علوم جهان افزوده باشند.

هم اکنون ۱۱۸۱ عضو دائمی این فرهنگستان از کشورهای مختلف در ۱۰ گروه مشغول به فعالیت‌های علمی و ترویجی هستند. در این میان تعداد ۱۴ عضو از کشور ایران شامل ۴ عضو در گروه فیزیک، ۴ عضو در گروه شیمی، ۴ عضو در گروه پزشکی، یک عضو در گروه مهندسی و یک عضو در گروه کشاورزی در فهرست اعضای آن هستند.

دکتر موسوی موحدی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران عضو گروه شیمی فرهنگستان علوم جهان هستند.

دکتر سیامک یاسمی نخستین ریاضیدان ایران در فرهنگستان علوم جهان می‌باشند.