«کارگروه زیست حسگرها و کیت‌های تشخیص کووید-۱۹» زیست حسگر الکتروشیمیایی با استفاده از توالی‌های اختصاصی از ژنوم ویروس کرونا را طراحی می کنند.

در این کارگروه حدود ۱۶ نفر از افراد متخصص دانشگاه در این حوزه از دانشکده‌ها و مراکز پژوهشی مختلف(دانشکده زیست‌شناسی و گروه بیوتکنولوژی، دانشکده شیمی، دانشکده فیزیک، دانشکده دامپزشکی، دانشکده کشاورزی، دانشکده علوم و فنون نوین، مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک، موسسه الکتروشیمی) گرد هم آمدند تا با استفاده از دانش تخصصی خود و زیرساخت‌های موجود محصولات تشخیصی را ارائه دهند.

کارگروه زیست حسگرها و کیت‌های تشخیصی به سرپرستی دکتر مهران حبیبی رضایی، استاد پردیس علوم دانشگاه تهران در حال فعالیت است و از  اوایل شروع پاندمی در دانشگاه تهران پنج کارگروه در حوزه‌های مختلف برای بررسی همه جانبه پاندمی از تشخیص، پیشگیری و درمان و مشکلات اجتماعی ناشی از آن به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و به منظور استفاده از متخصصین و زیرساخت‌های موجود در دانشگاه تهران تشکیل شده است.

از پنج کارگروه تشکیل شده در دانشگاه تهران دو کارگروه اصلی مربوط به پردیس علوم دانشگاه تهران است که در این کارگروه‌ها متخصصان سرشناس و مجربی از علوم پایه کشور حضور دارند که با تلاش‌های خود و دانشجویان علاقه‌مند آزمایشگاه‌هایشان تا حدود زیادی توانستند بر بسیاری از مشکلات سر راه غلبه یابند.

یکی از ایده‌های جدید در تشخیص ویروس کرونا که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و هم‌اکنون در حال آزمایشات اولیه است، ایده طراحی زیست حسگر الکتروشیمیایی با استفاده از توالی‌های اختصاصی از ژنوم ویروس کروناست.