مراسم تودیع و معارفه رئیس پردیس علوم ۲۹ مهر ۱۳۹۹، در تالار دهشور پردیس علوم برگزار شد، در این مراسم رئیس دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی، دانشگاه تهران را رفیق و همراه سایر دانشگاه‌های کشور خواند که در کنار آنها با دانشگاه‌های بین‌المللی رقابت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید در صحنه بین‌المللی بهترین باشد راه رسیدن به این هدف را استعانت از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و تصحیح مستمر نقشه راه دانست.
رئیس دانشگاه تهران علوم پایه را یکی از مهم‌ترین علومی دانست که در دانشگاه به دانشجو آموزش داده می‌شود و با استفاده از آن می‌توان بر بحران کرونا و حتی بسیاری از مشکلات در سایر حوزه‌ها غلبه کرد.
دکتر محمود نیلی احمدآبادی پردیس علوم را از بدو تأسیس دانشگاه از بخش‌های قابل توجه دانست و افزود: «دانشگاه هنوز هم این پردیس را مهم می‌داند، چرا که، هم در حوزه پژوهش و هم دستاوردهای پژوهشی به ویژه در حوزه انتشار مقالات در سطح دنیا بسیار تأثیرگذار است».
وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران بر اساس رده‌بندی شانگهای با فاصله از سایر دانشگاه‌ها رتبه اول را در کشور دارد، تاکید کرد: «بخش بزرگی از بار انتشار مقالات پژوهشی بر دوش پردیس علوم است، اما با این وجود با توجه به توانمندی‌هایی که دارد از همه ظرفیت‌های آن استفاده نشده است».
در این مراسم دکتر وحید نیکنام، رئیس سابق پردیس علوم، ضمن تشکر از هیأت‌رئیسه پردیس، اعضای هیأت‌علمی و کارمندان پردیس گزارشی از اقدامات انجام شده در زمان تصدی ریاست پردیس ارائه کرد.
وی اولویت اصلی خود را ایجاد محیطی آرام و بدون تنش عنوان کرد تا پتانسیل وجودی اعضای پردیس بروز پیدا کند.
تلاش برای تشویق اعضای هیأت‌علمی، افزایش کیفیت پژوهش‌ها، حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و ثبت اختراع داخلی و خارجی از جمله اقدامات ایشان عنوان شد.
دکتر حمیدرضا مشفق، استاد دانشکده فیزیک و رئیس جدید پردیس، دانشگاه تهران را مکانی مقدس و پردیس علوم را خاستگاه دانش و فناوری و محل پرورش نیروهای ژرف‌اندیش دانست که موجب تحول و بهبود نگرش در زندگی شده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه هر مجموعه‌ای برای رشد نیازمند پوست‌اندازی و تغییر دیدگاه است، نیل به اهداف دانشگاه را نیازمند کمک همه اعضای پردیس و توجه هیأت‌رئیسه دانشگاه دانست.
استاد دانشکده فیزیک اولویت خود را تبدیل پردیس علوم به یک نماد در کل کشور و لازمه رسیدن به این هدف را بالا بردن استانداردهای پردیس و استفاده از فکر و اندیشه‌های نو و ابتکارهای جدید عنوان کرد تا بتوان با استفاده از تولید دانش به ساخت زندگی بهتر رسید.
رئیس جدید پردیس علوم با تاکید بر اهمیت آموزش و به خصوص آموزش الکترونیکی افزود: «آموزش‌های الکترونیک در دهه‌های اخیر از جایگاه مهمی برخوردار شد و همه‌گیری بیماری هم باعث توجه جدی به این نوع آموزش شده است و امیدوارم با پایان این همه‌گیری این نوع آموزش را فراموش نکنیم».
وی اولویت دیگر خود را افزایش تعامل و گفت‌وگوی علمی میان پردیس‌ها عنوان کرد و افزود این تعاملات باید در سطح بین‌المللی نیز افزایش یابد.
دکتر مشفق توجه به ارزش‌های انسانی و اخلاق حرفه‌ای را از دیگر بایسته‌هایی دانست که باید در پردیس رعایت شود تا دانش بتواند انسان بهتری بسازد.
رئیس پردیس علوم در پایان ابزار رسیدن به تمام اهداف را نیروی انسانی ذکر کرد که شامل دانشجویان، اعضای هیأت‌علمی و کارمندان می‌شود.
در پایان این مراسم با اهدای لوح از سوی رئیس و مسئولان بخش‌های مختلف دانشگاه تهران از زحمات و تلاش‌های دکتروحید نیکنام، رئیس پیشین پردیس علوم تقدیر به‌عمل آمد. همچنین حکم دکتر حمید رضا مشفق، به‌عنوان رئیس پردیس علوم از سوی رئیس دانشگاه تهران به وی اعطا شد.