آئین ورودی نودانشجویان سال تحصیلی 1400 دانشکدگان علوم، 26 مهرماه 1400 ویژه والدین و نودانشجویان و با حضور دکترحمیدرضا مشفق، رئیس دانشکدگان علوم، دکتر یاسر عبدی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و دکتر کامران لامعی، عضو هیأت علمی دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشکدگان علوم به صورت غیر حضوری  برگزار شد.  

در این مراسم دکتر مشفق رئیس دانشکدگان علوم ضمن تبریک به والدین و نودانشجویان برای ورود به دانشکدگان علوم گفت: « شما سرمایه‌های واقعی کشور هستید که با تلاش خود توانستید از میان تعداد بسیاری متقاضی در دانشگاه تهران پذیرفته شوید. دانشگاه تهران نخستین دانشگاه به شکل کلاسیک در کشور بوده و اکنون دهه هشتاد قدمت خود را سپری می‌کند و به معنای واقعی یک دانشگاه جامع است که تقریبا تما رشته‌های تحصیلی را دارد».

دکتر مشفق با اشاره به نام دانشکدگان علوم افزود: « از آنجائیکه دانشگاه تهران از لحاظ ساختاری بسیار بزرگ است، تقریبا 20 سال پیش به واحدهای کوچکتری تقسیم شد و «پردیس» نام گرفت و هر کدام از واحدها نقش یک دانشگاه را دارند از جمله می‌توان به پردیس علوم، پردیس فنی، پردیس کشاورزی و... اشاره کرد. ولی به دلیل اینکه در سال‌های اخیر در جاهای مختلف به‌ویژه مراکز خودگران و هزینه‌پرداز استفاده شد وآنجا را هم به همین نام پردیس می‌خواندند دانشگاه تهران سال گذشته در تصمیمی «پردیس» را به «دانشکدگان» تغییر داد».

رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران رشته‌های علوم پایه را بسیار حائز اهمیت شمرد و گفت: «در بسیاری از کشورهای پیشرفته رشته‌های علوم پایه جزو مهمترین رشته‌ها محسوب می‌شود و همانطور که در همه‌گیری ویروس کرونا شاهد بودیم، تنها علم پزشکی قادر به کنترل این همه‌گیری نبود و سازمان بهداشت جهانی نیز به این نتیجه رسید که پیشرفت‌های اصلی بر دوش پژوهشگران علوم پایه؛ زیست‌شناسان، شیمیدانان و ...که ویروس را شناسایی ورا ه‌ی کنترل آن را بیایند».

دکتر مشفق در ادامه با اشاره ورود نودانشجویان به بهترین مرکز آموزشی کشور گفت: «بسیاری از علوم از همین علوم پایه آغاز می‌شوند. در جامعه تفکر نادرستی وجود دارد که بسیاری از والدین به دنبال این هستند که فرزندانشان اگر پزشک یا مهندس نباشند موفق نیستند! در صورتیکه رشته‌های علوم پایه از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار است که اگر دانشجویانی که در این رشته‌ها به فعالیت بپردازند و در حوزه کاری خود حرفه‌ای شوند بازار کار برایشان فراهم است و امکان انتخاب رشته‌های بین رشته‌ای را نیز دارند وخوشبختانه نودانشجویان به مکانی وارد شده‌اند که بسیاری از سرآمدان کشور و دانشمندانی در آن مشغول فعالیت هستند که شهرت بین‌المللی دارند و چند تن از استادان دانشکدگان علوم نیز جزو یک درصد برتر دانشمندان جهان هستند».

همچنین در این مراسم که از ساعت 15 تا 19 ویژه والدین و دانشجویان ادامه داشت، دکتر یاسر عبدی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی در سخنانی درباره آئین‌نامه‌های آموزشی، دوره‌های آموزشی کهاد و مسائل مختلف آموزشی که ممکن است دانشجویان در دوران تحصیل با آن روبرو شوند توضیحاتی ارائه و نیز در پایان به سوالات نودانشجویان پاسخ داد.

در این مراسم  که به صورت غیفیلم مستند معرفی دانشکدگان علوم که به همت معاونت دانشجویی این دانشکدگان تهیه شده بود و همچنین مستند انجمن‌های علمی و کانون موسیقی برای آشنایی بیشتر دانشجویان نوورود با این دانشکدگان به نمایش گذاشته شد.

دانلود فیلم 1

دانلود فیلم 2