رئیس دانشگاه تهران در بازدید از گروه بیوتکنولوژی دانشگاه تهران در جریان مشکلات دانشجویان و استادان این گروه قرار گرفت و وعده داد ظرف چند ماه آینده، ساختمان جدیدی در اختیار گروه بیوتکنولوژی قرار گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دانشجویان و اساتید حاضر در نشست با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه تهران، از جمله فرزندان نخبه کشور از سراسر ایران و دانشجویان المپیادی و فارغ‌التحصیلانی از دانشگاه‌های معتبر جهان بودند که در یکی از ساختمان‌های موسوم به طرح توسعه دانشگاه تهران دور هم جمع شده و برای ایران افتخار می‌آفرینند.

 

دانشجویان و استادان جوان گروه بیوتکنولوژی دانشگاه تهران که توانسته‌اند ایران را به باشگاه دارندگان پالایشگاه پلاسما برسانند تا ایران پس از چین، آمریکا، آلمان و فرانسه جزو ۵ کشور دارای پالایشگاه پلاسمای جهان باشد، خواسته‌های خود را با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه درمیان گذاشتند.

 

دکتر وحید نیکنام، رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در آغاز این دیدار صمیمانه، ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه راه‌اندازی گروه بیوتکنولوژی دانشکدگان علوم، گفت: این گروه در سال ۱۳۷۸ اولین گروه دکترای پیوسته را از مقطع دیپلم آغاز کرد و به پذیرش دانش‌آموزان نخبه پرداخت. همه پذیرفته‌شدگان دکترای بیوتکنولوژی از رتبه‌های بالای کنکور سراسری و دانش‌آموزان برتر المپیادی بوده‌اند. دانشجویان و اعضای هیأت علمی این گروه از بهترین‌های کشور هستند؛ بنابراین تقاضا داریم که یک توجه ویژه به این گروه صورت گیرد.

 

کمبود فضای فیزیکی، کمبود تجهیزات آزمایشگاهی و توجه به مسائل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله مهمترین مسائل مطرح شده از سوی دانشجویان بود. در این نشست، دو نفر از دانشجویان به عنوان نماینده به منظور پیگیری مطالبات و مسائل دانشجویان از رئیس دانشگاه انتخاب شدند. اعضای هیأت علمی نیز ضمن تاکید بر اهمیت گروه بیوتکنولوژی دانشگاه تهران، بر رفع مشکلات این گروه از جمله اختصاص فضای مناسب فیزیکی و تأمین تجهیزات تاکید کردند.

 

دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه نیز در این نشست اذعان داشت: پتانسیل علمی اعضای هیأت علمی و دانشجویان نخبه گروه بیوتکنولوژی دانشگاه، می‌طلبد که فضا و امکانات مناسبی در اختیار ایشان باشد.

 

دکتر مهدی فکور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران نیز در این نشست، بیشترین مشکل گروه بیوتکنولوژی را تمرکز همه اعضای هیأت علمی در یک فضای فیزیکی محدود دانست و تاکید کرد که تأمین ساختمان جدید برای این گروه، بسیار حیاتی است.

 

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران پس از شنیدن سخنان دانشجویان و اعضای هیأت علمی، برای رفع مشکلات قول مساعد داد و گفت: «ظرف چند ماه آینده، ساختمان جدیدی در اختیار گروه بیوتکنولوژی قرار خواهد گرفت که متناسب با شأن دانشجویان و استادان این گروه باشد.»