معاونت اداری و مالی دانشکدگان علوم

معاون اداری و مالی: دکتر عبداله سهرابی بیدار

مرتبه علمی: دانشیار

مدرک و رشته تحصیلی: دکتری زمین شناسی

رزومه: صفحه رخ نما

 

مسئول دفتر معاونت اداری و مالی: خانم علیزاده

تلفن: 66495292 - 021 و  61112462– 021

نمابر: 66495292 - 021

معاونت اداری و مالی دانشکدگان در راستای مدیریت منابع انسانی، مدیریت منابع مالی، توسعه و نگهداری زیرساختهای فیزیکی و تجهیزاتی دانشکدگان و تهیه و تامین مواد و تجهیزات مصرفی به ارایه خدمت به دانشگاهیان می‌پردازد. هدف اصلی در این معاونت تامین زیرساختها و ملزومات مورد نیاز برای آموزش و پژوهش دانشجویان و اعضا محترم هیات علمی دانشکدگان است. اهم وظایف حوزه معاونت اداری و مالی به شرح زیر می باشد:

  1. شناسایی منابع و مصارف و تنظیم بودجه سالانه دانشکدگان
  2. تهیه، تدوین مکاتبات و ارایه گزارش‌های حوزه معاونت اداری و مالی
  3. تنظیم و اجرای سیاست‌های نیروی انسانی و سازمان دانشکدگان
  4. تهیه، تدوین و ابلاغ برنامه کار و شرح وظایف واحدهای ذیل دانشکدگان
  5. نظارت بر اجرا و پیگیری برنامه های رفاهی کارکنان دانشکدگان
  6. نظارت بر حسن اجرای مقررات اداری و آیین نامه های مربوطه
  7. نظارت بر ارسال و دریافت مکاتبات و مراسلات اداری و رفاهی
  8. پیگیری تخصیص و دریافت اعتبارات دانشکدگان
  9.  مدیریت منابع مالی و نظارت بر حسن اجرای امور مالی
  10. شناسایی و الویت بندی نیازمندیهای عمرانی و تجهیزات زیرساخت
  11. پیگیری تامین اعتبار و نظارت بر اجرای طرح‌های تعمیر و تجهیز
  12. نظارت و پیگیری امور خدمات عمومی و نگهداری تأسیسات
  13. تنظیم سیاست ها و تامین و تدارک کالا، تجهیزات و خدمات
  14. تنظیم و مبادله قراردادها، نظارت بر اجرا و وصول منابع دانشکدگان


 

 

حوزه معاونت اداری و مالی دانشکدگان در تعامل با ادارات کل ذیل معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه و سایر بخش‌های مرتبط دانشگاه و از طریق سه اداره و یک دفتر به شرح ذیل وظایف حوزه معاونت اداری و مالی را به انجام می رساند،:

  • دفتر و حوزه معاونت اداری و مالی دانشکدگان
  • اداره امور اداری و رفاهی دانشکدگان علوم
  • اداره امور حسابداری دانشکدگان علوم
  • اداره امور پشتیبانی و خدمات دانشکدگان علوم

 

دفتر و حوزه معاونت اداری و مالی دانشکدگان علوم

این دفتر وظیفه شناسایی منابع و مصارف و تنظیم بودجه سالانه دانشکدگان و تهیه، تدوین مکاتبات و ارایه گزارش‌های حوزه معاونت اداری و مالی را بر عهده دارد. امور دفتر معاونت توسط کارشناس مسئول دفتر معاونت اداری و مالی و کارشناس آمار و بودجه به انجام می رسد و فهرست اهم وظایف به شرح ذیل می باشد:

  • شناسایی و متنوع سازی منابع درآمدی دانشکدگان
  • پیش‌بینی درآمدهای های اختصاصی حوزه های مختلف
  • برآورد هزینه فعالیت ها و برنامه ها به تفکیک واحد و موضوع
  • بررسی و تحلیل تطبیقی از عملکرد درآمدها و هزینه های سنواتی
  • ارزیابی و تدوین بودجه اختصاصی سنواتی
  • ارزیابی در مورد پیشنهاد واحدها از نظر هزینه‌های مالی
  • ارایه گزارش تحلیلی از وضعیت منابع و مصارف واحد‌های مختلف
  • نظارت و پیگیری وصول درآمدهای دانشکدگان
  • تنظیم کلیه مکاتبات و مراسلات حوزه معاونت اداری و مالی

 

اداره امور اداری و رفاهی دانشکدگان علوم

این اداره وظیفه تنظیم و اجرای سیاست‌های نیروی انسانی و سازمان دانشکدگان،‌ تهیه، تدوین و ابلاغ برنامه کار و شرح وظایف واحدهای ذیل دانشکدگان،‌ نظارت بر اجرا و پیگیری برنامه های رفاهی کارکنان دانشکدگان و نظارت بر حسن اجرای مقررات اداری و آیین نامه های مربوطه و نظارت بر ارسال و دریافت مکاتبات و مراسلات اداری و رفاهی را بر عهده دارد. این اداره مشتمل بر سه بخش امور اداری، امور رفاهی و امور دبیرخانه است و فهرست وظایف آنها به شرح ذیل می باشد:

  1. انجام امور اداری مربوط به استخدام، تبدیل وضعیت استخدامی، ارتقاء، انتصاب، انتقال، ماموریت، مرخصی، استعفا، اخراج، بروزرسانی و... کارمندان و تنظیم احکام کارگزینی مربوطه
  2. پیش بینی نیروی انسانی مورد نیاز کارمندی دانشکدگان و پیگیری در خصوص تامین آن
  3. انجام فعالیت‌های مربوط به ارزیابی عملکرد و ارتقا رتبه کارمندان دانشکدگان
  4. انجام امور اداری مربوط به استخدام، تبدیل وضعیت استخدامی،‌ ارتقاء‌، ترفیع، انتقال، مأموریت، مرخصی، بازنشستگی، استعفا، اخراج،‌ تعلیق،‌ بروزرسانی و ... اعضای هیأت علمی و تنظیم احکام کارگزینی مربوطه
  5. صدور احکام ماموریت‌های اداری و سایر مکاتبات درون سازمانی و برون سازمانی در خصوص کارکنان
  6. بررسی و اقدام در خصوص پرونده های اعضای هیات علمی و کارمندان درشرف بازنشستگی
  7. محاسبه کسور بازنشستگی سنوات خدمت غیر رسمی و انتقال کسور بازنشستگی از سایر صندوق ها
  8. نظارت بر انجام شرح وظایف سازمانی توسط کارکنان دانشکدگان
  9. تهیه و ارایه آمار و اطلاعات مورد نیاز و پیگیری ارایه گزارش تحلیلی سالانه ارزیابی عملکرد واحد های مختلف دانشکدگان
  10.  بروزرسانی نمودار سازمانی دانشکدگان و تدوین گزاراش های توجیهی جهت تغییرات مورد نیاز
  11. تهیه و تدوین شرح وظایف پست‌های سازمانی با همکاری سایر واحدها و پیگیری برای ابلاغ آنها
  12.  پیگیری آموزش‌های حین خدمت و توانمندسازی نیروی انسانی دانشکدگان
  13. شناسایی الویت‌های رفاهی کارکنان و بهره‌مندی مؤثر از ظرفیت‌های موجود جهت رفع آنها
  14. پیگیری امور بیمه درمانی و تکمیلی کارکنان بر اساس قراردادهای جاری
  15. مدیریت و نظارت بر عملکرد واحدهای رفاهی دانشکدگان
  16. پیگیری امور ارائه تسهیلات مالی اعطایی به کارکنان دانشگاه
  17. نظارت بر سامانه تردد کارمندان و ارایه گزارشهای مربوطه
  18. انجام کلیه امور دبیرخانه مشتمل بر ارسال مکاتبات و مراسلات و بایگانی سوابق

 

اداره امور حسابداری دانشکدگان علوم

این اداره وظیفه پیگیری تخصیص و دریافت اعتبارات دانشکدگان و مدیریت منابع مالی و نظارت بر حسن اجرای امور مالی را بر عهده دارد. اداره مشتمل بر دو بخش امور حسابداری و امور جمعداری اموال و انبار دانشکدگان است و فهرست وظایف آنها به شرح ذیل می باشد:

  1. نظارت مالی با رعایت قوانین و مقررات مربوط مفاد آئین نامه مالی و معاملاتی
  2. نگهداری حساب ها و تنظیم گزارش مالی و نظارت بر حفظ اسناد مالی
  3. وصول درآمدهای اختصاصی دانشکدگان و تنظیم حساب های مربوطه
  4. عملیات وصول کلیه منابع مالی دانشکدگان از واحدهای دانشگاه و دانشگاه تهران
  5. عملیات پرداخت هزینه ها در چارچوب آئین نامه مالی و معاملاتی
  6. ثبت اسناد مالی در سامانه مالیاتی سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارائی
  7. تسویه حساب دانشجویان دانشکده ها در سامانه بهستان
  8. نظارت و بروزرسانی احکام پرسنلی کارکنان در سامانه حقوق و دستمزد دانشگاه
  9. کنترل و تهیه لیست های پرداخت موردی از قبیل اضافه کار اختصاصی، حق ماموریت، بازخرید مرخصی، حق التدریس، حق التحقیق، حق داوری و ... و ارسال موارد به اداره رسیدگی دانشگاه تهران.
  10. تکمیل و بایگانی اسناد مالی از لحاظ سپرده بیمه تامین اجتماعی، مالیات، مالیات برارزش افزوده و ...
  11. صدور گواهی حقوق و ضمانت کسر از حقوق و دریافت وام برای کارکنان دانشکدگان
  12. نظارت بر اسناد مالی شامل درخواست خرید، فاکتور رسمی، رسید یا حواله انبار و ....
  13. نظارت و ثبت مالی تنخواه و ترمیم تنخواه و تسویه تنخواه کارپردازان در پایان سال مالی
  14. کنترل افتتاحیه حساب های دانشکدگان در اول سال مالی و بستن حساب در پایان سالی مالی
  15. کنترل ثبت صورتحساب بانکی حسابهای دانشکدگان و بررسی مغایرت ماهانه و تهیه تراز مالی
  16. تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی سالانه دانشکدگان در آخر سال مالی و ارایه به دانشگاه
  17. پایش منظم وضعیت موجودی انبار دانشکدگان و تامین ملزومات اداری
  18. ثبت، صدور قبض انبار و بروزسانی موجودی انبار و انبارگردانی در پایان سال مالی

 

اداره امور پشتیبانی و خدمات دانشکدگان علوم

این اداره وظیفه شناسایی و الویت بندی نیازمندیهای عمرانی و تجهیزات زیرساخت،‌ پیگیری تامین اعتبار و نظارت بر اجرای طرح‌های تعمیر و تجهیز، نظارت و پیگیری امور خدمات عمومی و نگهداری تأسیسات، تنظیم و مبادله قراردادها، نظارت بر اجرا و وصول منابع دانشکدگان و تنظیم سیاست ها و تامین و تدارک کالا، تجهیزات و خدمات را بر عهده دارد. اداره مشتمل بر سه بخش امور پشتیبانی فنی و تعمیر و تجهیز،‌ امور خدمات عمومی و نقلیه و امور کارپردازی است و فهرست وظایف آنها به شرح ذیل می‌باشد:

  1. نگهداری و بروزرسانی نقشه‌ها، مستندات و مدارک فنی ساختمان و زیرساخت‌های دانشکدگان
  2. ارزیابی نیازمندی­های عمرانی و تجهیزاتی دانشکدگان و تنظیم مشخصات فنی
  3. نظارت بر اجرای امور عمرانی و تجهیزاتی و تعمیرات اساسی توسط پیمانکاران
  4. پایش، سرویس و پیگیری تعمیرات اساسی ساختمان، تجهیزات و تاسیسات ساختمانی
  5. پایش، سرویس و تعمیرات تاسیسات برق و روشنایی، گاز، مخابرات، آب، فاضلاب، سرمایش و گرمایش
  6. رسیدگی به مطالبات و صورت وضعیت‌های پیمانکاران و تنظیم اسناد مالی مربوطه
  7. رسیدگی و پیگیری مربوط به انشعابات آب، برق، گاز، مخابرات دانشکدگان
  8. هدایت امور خدمات عمومی و پشتیبانی فعالیت‌های مستمر، جلسات و مراسم و ...
  9. انجام کلیه خدمات عمومی شامل نظافت، جابجایی وسایل و تجهیزات، خدمات پذیرایی و ...
  10. پیگیری تامین مواد و تجهیزات مصرفی حوزه تاسیسات و خدمات
  11. نگهداری، مرمت، بازسازی و توسعه فضای سبز دانشکدگان
  12. انجام امور حمل و نقل جهت ماموریت­های درون شهری و برون شهری و اردوهای دانشجویی
  13. سرویس، نگهداری و تعمیرات خودروها جهت انجام فعالیت­های حمل و نقل
  14. ثبت و نگهداری سوابق و اسناد خودرو ها و مدارک بیمه، معاینه فنی و ....
  15. تهیه فهرست و تامین کالا، تجهیزات و خدمات مورد نیاز واحدهای مختلف دانشکدگان
  16. اخذ استعلام بهاءکالا،‌ تجهیزات و خدمات از تامین کنندگان و پیمانکاران در بستر سامانه های مربوطه
  17. تنظیم پیشنویس قراردادهای مزایده و مناقصه، نظارت و پیگیری اجرای قراردادها
  18. دریافت و تحویل کالا، تجهیزات و خدمات به واحد های مختلف و تنظیم اسناد مالی مربوطه

 

 

تماس با معاونت اداری و مالی

دفتر معاونت

نام و نام خانوادگی

حوزه فعالیت

شماره تلفن تماس

خانم  منصوره علیزاده

کارشناس امور اداری و دفتری

61112462

66971943

نمابر: 66495292

 

اداره امور اداری و رفاهی

نام و نام خانوادگی

حوزه فعالیت

تلفن تماس

خانم اعظم امیرآتشانی

رئیس اداره امور اداری و رفاهی

66491624

61113705

خانم سکینه پوراسدی

کارشناس اداری و پرسنلی

61112724

66106127

خانم مرضیه معافی

کارشناس اداری و رفاهی

61113705

آقای عباس عبودی

دبیرخانه و بایگانی

61112464

66972073

آقای محمد یزدی

دبیرخانه و بایگانی

61112464

66972073

آقای سعید شمشیری

دبیرخانه و بایگانی

61112464

66972073

 

اداره امور حسابداری

نام و نام خانوادگی

حوزه فعالیت

تلفن تماس

خانم حبیبه حسین زاده

رئیس اداره حسابداری

66491621

61113631

نمابر: 66965606

خانم مریم عرب شیرازی

کارشناس حسابداری

61112465

خانم آمنه فرهادی

کارشناس حسابداری

61112465

آقای همایون طیار

کارشناس حسابداری

61112465

آقای غلامرضا ذوالفقار زاده

جمعدار اموال دانشکدگان

61112466

خانم الهام عزیزی

کارشناس حسابداری فیزیک

61118655

88021860

آقای مهدی ایوبی

جمعدار اموال فیزیک

61118665

 

امور پشتیبانی

نام و نام خانوادگی

حوزه فعالیت

تلفن تماس

آقای حسین دولت آبادی

کارشناس مسئول پشتیبانی دانشکدگان

61113630

66972072

آقای علی پوشش دوست

کارشناس پشتیبانی دانشکدگان

66412556

آقای عباسعلی بابازاده

کارشناس مسئول پشتیبانی فیزیک

61118668

آقای سیدمحمدرضا موسوی

کارپرداز دانشکدگان

61112465

نمابر: 66965606