برگزاری دومین رویداد تحول به توان دانشجو؛ همکاری در پروژه‌های نوآورانه فناوری اطلاعات دانشگاه

 

بهره‌گیری فعال از توان دانشجویان و نو فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران در اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات دانشگاه طی بیش از دو سال گذشته، مملو از تجربه‌های ارزشمندی بوده است که دستاوردهای آن در لایه‌های مختلف ارائه خدمات فناوری اطلاعات دانشگاه عرضه شده و زمینه افزایش رضایت در مجموعة ذی‌نفعان را فراهم آورده است. مجموعة این تجربه‌ها و دستاوردهای ارزشمند، همگی ناشی از توجه جدی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه به این مهم بوده است که: «دانشجویان دانشگاه تهران، ارزشمند ترین سرمایه های ملی هستند که بهره گیری از دانش و توانمندی های ایشان حتی در دوره ای کوتاه،می تواند زمینه ساز بالاترین سطح ارزش آفرینی باشد

توجه به این دیدگاه کلیدی و الزام به تبعیت از راهبردهای اصلی دانشگاه یعنی حرکت به سوی ایجاد دانشگاه کارآفرین (دانشگاه نسل سوم) طراحی اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی حوزة فناوری اطلاعات با محوریت دانشگاه تهران را به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی طرح تحول فناوری اطلاعات دانشگاه در دستور کار مرکز قرار داده است. بدین‌منظور، رویداد تحول به توان دانشجو (بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه تهران در اجرای طرح‌های نوآورانة فناوری اطلاعات دانشگاه) به‌عنوان یکی از بخش‌های این برنامه طراحی گردید و نخستین رویداد در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار گردید. دستاوردهای ارزشمند حاصل از حضور دانشجویانی که در مسیر نخستین رویداد جذب پروژه‌های مرکز شدند، برگزاری مداوم این رویداد را به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مرکز در دستور کار قرار داده است.

آنچه که در رویداد «تحول به توان دانشجو»، با آن مواجه خواهید شد، آشنایی با دستاوردهای حوزة فناوری اطلاعات دانشگاه است که تاکنون با بهره‌گیری از توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه تهران توسعه یافته‌اند و در کنار این، معرفی فرصت‌های موجود در حوزة فناوری اطلاعات دانشگاه است که مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی به‌دنبال توسعة آنها با بهره‌گیری از توان شماست. به‌علاوه، با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در مرکز فناوری اطلاعات، به‌دنبال دریافت ایده‌ها و پیشنهادهای جدید شما هستیم تا مسیر خود در تبدیل شدن به یک دانشگاه بین‌المللی را هرچه می‌توانیم کوتاه‌تر کنیم.

بدین‌منظور انتظار می‌رود تا با حضور گستردة دانشجویان علاقمند در این رویداد:

  • ما را در اجرای طرح‌های نوآورانة فناوری اطلاعات دانشگاه یاری نمایند و از مزایای این همکاری هم خود بهره‌مند شوند و مجموعة خانوادة دانشگاه تهران را بهره‌مند سازند؛
  • ایده‌های تحول‌آفرین خود در حوزة فناوری اطلاعات را با ما به اشتراک گذارند تا با تعریف شیوه‌های جذاب همکاری، با سرعتی بیشتر منافع این همکاری را برای خود و خانوادة دانشگاه تهران ملموس سازند.

آنچه در این مسیر از دانشجویان انتظار می‌رود:

  • علاقه و اشتیاق؛
  • نوآوری و تحول‌آفرینی؛
  • حضور و همکاری؛
  • ایده‌های نو.

و آنچه به ایشان ارائه می‌شود:

  • شیوه‌های همکاری مختلف (تعریف پروژة مشترک، همکاری ساعتی، انجام کارآموزی، تعریف پروژه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، امریه و... با شرایط جذاب)
  • ارائة مشاوره‌ها و آموزش‌های تخصصی (برنامه‌ریزی کسب و کار، مدیریت پروژه و...)
  • انعطاف‌پذیری در شرایط کاری (با درک این موضوع که تحصیل، اولویت نخست دانشجویان است)
  • فعالیت در محیطی شاداب، پویا و خلاق.

ما اعتقاد داریم تحول دانشگاه با حضور دانشجویان رشد نمایی خواهد داشت. پس برای تعامل و گفتگوی بیشتر، از همة دانشجویان علاقمند دعوت می‌شود تا در رویداد تحول به‌توان دانشجو حضور به هم رسانند تا با هم تلاش کنیم که طرحی نو دراندازیم!

زمان: یکشنبه، ۱۲ آذرماه ۱۳۹۶

مکان: دانشگاه تهران، پردیس دانشکده‌های فنی، دانشکده برق و کامپیوتر، ساختمان کلاس‌ها

 

پیشاپیش حضور شما در این رویداد خیرمقدم می‌گوئیم.