دستورالعمل اجرایی تغییر رشته دانشجویان ساعی و کوشا - ورودی  1401  دوره کارشناسی

پیرو اطلاعیه شماره ۱۱۸۷۹۷/‏۱۲۵ مورخ ۳۱/‏۰۴/‏۱۴۰۲ در خصوص تغییر رشته دانشجویان ساعی و کوشا، به استحضار می‌رساند تقاضای تغییر رشته دانشجویان دوره کارشناسی ورودی ۱۴۰۱ از طریق پیشخوان خدمت سامانه جامع آموزشی به صورت الکترونیکی ثبت و توسط گروه‌های آموزشی و رؤسای ادارات آموزشی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا خواهشمند است دستور فرمایند موارد ذیل در حین بررسی مورد توجه مدیران محترم گروه‌های آموزشی و همکاران ادارات آموزش قرار گیرد و نسبت به ارسال پیشنهادات و اشکالات سیستم در جهت اصلاح آن در پایان فرآیند اقدام لازم مبذول نمایند.

صرفاَ ورودی‌های ۱۴۰۱ به شرط گذراندن ۳۶ واحد تحصیلی در مجموع دو نیمسال تحصیلی (نیمسال اول و دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱) با رعایت ۷۰٪ واحدهای تخصصی و سایر موارد شیوه نامه می‌توانند ثبت درخواست نمایند.

  • ثبت درخواست توسط دانشجویان حداکثر تا ۱۶/‏۰۵/‏۱۴۰۲ امکانپذیر خواهد بود.
  • بررسی و اعلام نظر قطعی از سوی گروه‌های آموزشی و معاونت آموزشی تا تاریخ ۳۰/‏۰۵/‏۱۴۰۲ در سامانه به صورت الکترونیکی می‌باشد.
  • از پذیرش و ارسال مدارک افراد خارج از آئین نامه جدا خودداری گردد.
  •  گروه‌های آموزشی موظفند تا سقف (۵% پنج درصد) ظرفیت ورودی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (در هر کد رشته محل) نسبت به پذیرش داوطلبان اقدام نمایند. )ظرفیت هر کد رشته محل از گزارش ۴۸۲ قابل رؤیت می‌باشد.)
  • مکاتبات و ثبت درخواست و اعلام نظر گروه‌های آموزشی مبدا و مقصد به صورت الکترونیکی و بدون دخالت و حضور دانشجویان صورت می‌پذیرد و گردش آن برای داوطلبان در سامانه قابل رؤیت خواهد بود. لذا از پیگیری داوطلبان از گروه‌های آموزشی به صورت حضوری جدا خودداری گردد.
  • در این آئین نامه تغییر گروه آزمایشی امکان پذیر نمی‌باشد و دانشجویان متقاضی صرفاً می‌توانند با توجه به آئین نامه مربوط در گروه آزمایشی آزمون سراسری پذیرش شده؛ تقاضای تغییر رشته از یک رشته به رشته دیگر با رعایت شرایط مربوط را ارائه دهند. ‌‌‌‌‌‌‌
  • دروس معافی جزو دروس پذیرفته شده نمی‌باشد.
  • کارشناس و رؤسای ادارات نسبت به رعایت شرط معدل و گذراندن حداقل ۷۰% واحدهای دروس اصلی و پایه قبل از تأیید دقت لازم را مبذول فرمایند.
  • رعایت حداقل معدل و تعداد واحد در هر ترم و مجموع آن در دو نیمسال توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی دقیق قرار گرفته و در صورت مغایرت در مرحله اول عدم تأیید ثبت گردد.
  • ثبت علت عدم تأیید (ظرفیت و سایر موارد) توسط مدیران محترم گروه‌های آموزشی مبدا و مقصد از مراجعه و پیگیری حضوری دانشجویان جلوگیری خواهد کرد.