Alireza Dehghan Niri

Associate Professor

Update: 2024-12-04

Alireza Dehghan Niri

Faculty of Social Sciences / علوم ارتباط‌ات‌ اجتماعي‌

P.H.D dissertations

  1. ارزیابی سیاست های جایگزینی شبکه های اجتماعی مجازی داخلی با خارجی
    سیداحمد عسکری 2023
  2. تحلیل وضعیت نفوذ و اثرگذاری اخبار جعلی در توئیتر فارسی؛ سنجش اثرگذاری نیروهای سایبری در هسته و مرکزیت شبکه گفتگو در دوران کرونا و شناسایی جغرافیای سیاسی، رفتارها و قالب بندی محتوایی این نیروها
    امیرعلی تفرشی 2023
  3. بازنمود و برساخت هویت های ایرانی و کانادایی در اجتماعات برخط مهاجران؛ ایرانیان ساکن کانادا در شبکه های اجتماعی مجازی
    مرتضی شمس 2023
  4. نقش رسانه های رسمی و رسانه های جایگزین در اطلاع رسانی بحران
    گودرز میرانی 2021
  5. فرهنگ شهرگی در فضای رسانه ای ایران
    فایق حسینی 2020
  6. مطالعه ای درباره الگوهای مسلط روابط عمومی در دو شرکت مخابراتی سیریاتل و ام تی ان در سوریه: ارزیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از پیام های تبلیغاتی و رسانه ای
    رزان ریشه 2020
  7. مطالعه نقش شبكه هاي اجتماعي در توانمندسازي زنان براي مشاركت در فرآيند توسعه اجتماعي ايران
    نیلوفر هومن 2019
  8. شناسايي و تحليل نقش همگان ها و كردارهاي شبكه اي در شكل گيري ميدان سياست و منازعه قدرت در توئيتر فارسي
    حسین کرمانی 2019
  9. مطالعه روايت‌ جنگ ايران و عراق در رمان‌هاي ايراني: مقايسه رمان‌هاي منتخب در دوره زماني (1384-1360) و (1394-1384)
    شعبان پیرحیاتی 2019
  10. سياست شادي در تلويزيون جمهوري اسلامي ايران مطالعه برنامه‌هاي اعياد ملي و مذهبي 1396-1395
    زهره علی خانی 2019
  11. بكارگيري تكنولوژيهاي ارتباطات و اطلاعات در راستاي دستيابي به توسعه پايدار محيط زيست ايران: مطالعه نگرش فعالان محيط زيست و شهروندان
    زهرا اسدی 2019
  12. مطالعه‌ي دريافت كودكان 9 تا 12 ساله از مفاهيم انتقادي پويانمايي‌ها
    مانیا عاله پور 2018
  13. مطالعه اي درباره ارتباطات علمي عمومي: تحليل نقش مجله هاي علمي عمومي دردرك عامه از علم در ايران
    سیده زهرا اجاق 2018
  14. تلويزيون خصوصي و چالش مشاركت در تدارك كالاي عمومي در افغانستان
    سیدنجیب الرحمن حدید 2018
  15. تحليل نفوذ پيام هاي تبليغات سياسي راديويي بر رفتار انتخاباتي راي دهندگان در نيجريه
    علی صالح ماچیکا 2018
  16. مناسبات قدرت ميان والدين و فرزندان در خانواده با توجه به نقش و تاثير فناوري هاي ارتباطي و اطلاعاتي (ICTs)
    ایمان عرفان منش 2018
  17. مطالعه پوشش خبري رسانه ها و دموكراسي در بنگلادش
    سهیل احمد 2018
  18. ” مطالعه مصرف اينترنت و تعاملات و ارتباطات درون خانوادگي در ايران" :با تاكيد بر پيامدهاي عضويت در شبكه اجتماعي فيس بوك بر روابط بين زوجين
    حسین حسنی 2018

Master Theses

  1. استفاده جوانان عراقی از برنامه های ارتباط اجتماعی از طریق گوشی های هوشمند و بازتاب آن در ارزیابی اخبار: اجرای نظرسنجی بر روی نمونه ای از مردم در بغداد
    علی عبدالحسن خماط العباس 2024
  2. مطالعه اثربخشی پیام های رسانه ای سلامت محور بر نگرش و قصد رفتاری مادران، نسبت به پذیرش واکسن آنفولانزا در کودکان (مورد مطالعه: مادران کودکان روستای رحیم آباد کرمان)
    عظیمه رحیم آبادی 2024
  3. مطالعه رابطه عقلانيت ارتباطي و حساسيت بين فرهنگي (مطالعه موردي دانشجويان شيعه و اهل سنت دانشگاه تهران)
    لعیا یاراحمدی خراسانی 2023
  4. مقایسه انگیزه مصرف اینستاگرام و تلگرام در بین نوجوانان مورد مطالعه دانش ‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران
    علی رضائی ولاشدی 2023
  5. زیست روزمره زنان خیر افغان در فضای مجازی
    الله داد حلیمی 2023
  6. مطالعه ای درباره دو روزنامه پرتیراژ در عراق
    اناس هاشم عبد الکایم 2023
  7. مطالعه كيفي نحوه دريافت شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان توسط جوانان
    رضا کاوند 2023
  8. مطالعه‌ی هواخواهان شخصیت های ابرقهرمانی محبوب جوانان
    سیدمعین فاطمی جهرمی 2022
  9. بازنمایی زنان در برنامه‌های ماهواره‌ای مطالعه موردی برنامه سمت نو
    علی قمی الاصل 2022
  10. مطالعه پیامدهای سازنده و مخرب نقش فیسبوک در روایت های افراطی در افغانستان
    سید سرور هاشمی 2021
  11. هویت‌یابی مصرفی تحت تاثیر رسانه‌های جمعی، مورد مطالعه زنان خانه‌دار
    سمانه محمودی 2021
  12. مطالعه تطبیقی عنصر اعتماد در شبکه خبر صدا و سیما با شبکه خبری بی بی سی فارسی
    آرزو اصلاحی 2020
  13. ارزیابی اثربخشی کمپین های تبلیغاتی در بستر شبکه های اجتماعی
    نرجس عابدی نژاد 2020
  14. رادیو بی بی سی به عنوان مهمترین منبع خبر (مورد مطالعه افغانستان)
    اسما رزما 2020
  15. مطالعه وضعيت گردشگري فيلم در ايران
    نگار پناهی 2019
  16. مطالعه پديده پاكت قهوه اي در روزنامه نگاري ايران تبيين ميزان و دلايل پذيرش هديه از سوي روزنامه‌نگاران
    ساناز نقی زاده گلیانی 2019
  17. مطالعه تحقق ويژگي هاي حوزه عمومي در رسانه اجتماعي توييتر با استفاده از روش تحليل شبكه
    سها صالح 2019
  18. مطالعه نشانه شناختي در مورد عمليات نمادين كاربران عماني اينستاگرام
    ام کلثوم العجمی 2019
  19. مطالعه شكل گيري رهبران فكري در شبكه هاي اجتماعي (مطالعه موردي شبكه توئيتر)
    رضا دهقان نیری 2019
  20. زبان اينترنتي فارسي: تولد يك گونه زباني جديد در بستر شبكه هاي اجتماعي آنلاين
    سمیه چایچی 2018
  21. گفتمان رسانه اي داعش و همبستگي ملي عراق
    هدیل الجواری 2018
  22. مطالعه‌اي در مورد سلبريتي‌ها و دانش‌آموزان دبيرستاني، مطالعه موردي: دبيرستان‌هاي فرهنگ(پسرانه) و طلوع (دخترانه)
    رضا شریفی 2018
  23. مقايسه پوشش رويدادهاي جهان اسلام در پايگاه هاي خبري شيعي
    ابراهیم کریمی 2018
  24. مطالعه تعامل قدرت و مقاومت در جهان معاصر: مردم‌نگاري تجربه راهپيمايي اربعين 1394
    سیدمحمد طباطبایی 2018
  25. مقايسه ميان شعارهاي انتخاباتي رسانه ها (مطبوعات) و راي راي دهندگان اقليم كردستان (انتخابات2013)
    شوقی محمود 2018
  26. مطالعه حوزه عمومي واقع و مجازي درايران معاصر: مطالعه موردي فيس بوك و بالاترين (با تاكيد بر عوامل فرهنگي)
    یاسین ویسی 2018
  27. امكان سنجي پياده سازي شبكه ي اجتماعي سازماني (ESN) در سازمان هاي ايراني و نقش آن بر مديريت ارتباطات درون سازماني (مطالعه ي موردي باغ موزه دفاع مقدس)
    نفیسه شاهی نوری 2018
  28. رسانه هاي اجتماعي و ديپلماسي عمومي 0.2 (مقايسه نوع كنش هاي ارتباطي دستگاه ديپلماتيك آمريكا و ايران در حوزه ديپلماسي عمومي تحت وب 0.2 ورسانه هاي اجتماعي
    سیدهادی سیدعسکری دولابی 2018
  29. تحليلي بر رابطه اينترنت و توسعه با تمركز بر عملكرد فيس بوك و سرمايه اجتماعي در افغانستان
    عادله کبیری 2018
  30. سنجش سرمايه اجتماعي در شبكه هاي اجتماعي مجازي (مطالعه سرمايه اجتماعي دانشجويان ايراني در شبكه اجتماعي فيسبوك و سنجش ارتباط با آن با مشاركت سياسي و مشاركت مدني آنها در دنياي واقعي)
    حسین کرمانی 2018
  31. تحليل روايت توليدات فرهنگي ايران هراسانه غربي (مطالعه موردي مجموعه هاي تلويزيوني 24 و ماموران مخفي)
    سهیل تقوی 2018
  32. مقايسه عوامل موثر بر انتخاب و اولويت بندي شبكه هاي تلويزيوني و ماهواره اي از نظر مخاطبان شهر تهران
    گیتا بابک نیا 2018
  33. نقش شبكه‌هاي اجتماعي در جنبش نوين اجتماعي اقليم كردستان عراق
    اسماعیل عبدالرحمن 2018
  34. مطالعه مقايسه اي ميان تبليغات تجاري در تلگرام و تبليغات تجاري در تلويزيون
    نیلوفر ادیب نیا 2018
  35. مقايسه تصويري انرژي هسته اي در روزنامه هاي شرق و كيهان
    کیانوش حسین زاده 2018
  36. مطالعه انتقادي كنش كاربران
    حامد جعفرزاده 2018
  37. مطالعه خوانش مخاطبان ايراني از رمان جنگ
    جواد یزدان پناه 2018
  38. تحليل گفتمان آزادي بيان در كاريكاتورهاي نشريات از انقلاب مشروطه تا انقلاب 1357 (مطالعه موردي هفته نامه توفيق 1301 تا 1350)
    نجیبه محبی 2018
  39. مطالعه سواد ديجيتالي دانشجويان كارشناسي دانشگاه تهران و ارائه چهارچوبي براي ارتقاء سواد ديجيتالي
    محمد احمدی 2018
  40. جهاني شدن سفارشي شدن در تعامل انسان - رايانه، مطالعه ي موردي مرورگر فاير فاكس
    صدرا خسروی 2018
  41. ارزيابي كاركردهاي توسعه فرهنگي در رسانه هاي جمعي افغانستان
    یوسف احمدی 2018
  42. مطالعه نشانه شناختي كنش هاي نمادين كاربران ايراني در شبكه اجتماعي اينستاگرام
    حورناز کشاورزیان 2018
  43. ترك برخي از فعاليت هاي فضاي مجازي رويگرداني از وبلاگ نويسي
    زهره شهرابی فراهانی 2018
  44. ارزيابي نظام رسانه اي در افغانستان كنوني با تاكيد بر استقلال حرفه اي روزنامه نگاران رسانه هاي غيردولتي
    بشیر احمد بهروان 2018
  45. مطالعه تجربه زندگي روزمره مردم در سبزه ميدان تهران؛ مقاومت از نوع زندگي روزمره اقتصادي در سبزه ميدان
    احمد کهربایی 2018
  46. مطالعه ارتباطات انساني در خانه هاي ايراني: مردم نگاري نقش معماري در ارتباطات انساني، مطالعه موردي خانه هاي بوشهري
    پویا مرشدی 2018
  47. استفاده و خرسندي طلاب از تماشاي تلويزيون (مطالعه موردي: طلاب دارالمبلغين فلسفي، واعظ شهير)
    روح الله روان بخش 2018
  48. ارزيابي تبليغات و جذب گردشگر در منطقه باري
    معصومه امیری راد 2018
  49. تحليل محتواي صفحات اجتماعي فيسبوك در افغانستان بر اساس نظريه حوزه عمومي هابرماس
    محمدراغب افتخاری 2018
  50. اسطوره شناسي مصرف در تبليغات تلويزيوني صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران
    زهرا بیات پور 2018
  51. مطالعه فيسبوك به عنوان يك منبع خبر (مورد مطالعه: افغانستان)
    سکندر میهن یار 2018
  52. تحليل قدرت و مقاومت در شوراياريهاي كلانشهر تهران از منظر مطالعات فرهنگي و رسانه
    ابراهیم علی پور 2018
  53. مقايسه سيماي جمهوري اسلامي ايران و شبكه اجتماعي فيس بوك به لحاظ كاركرد سرگرمي در ميان كاربران جوان ايراني باهدف ارائه راه كارهاي مديريتي براي برنامه سازان
    مهناز اقازمانی 2018
  54. مطالعه خوانش جوانان افغانستاني مقيم ايران از برنامه‌هاي تلويزيون ملي ايران و رابطه آن با مولفه هاي سبك زندگي آنها
    فاطمه رضایی 2018