علیرضا دهقان نیری

دانشیار

تاریخ به‌روزرسانی: 1403/09/14

علیرضا دهقان نیری

دانشکده علوم اجتماعی / علوم ارتباط‌ات‌ اجتماعی‌

رساله های دکتری

  1. ارزیابی سیاست های جایگزینی شبکه های اجتماعی مجازی داخلی با خارجی
    سیداحمد عسکری 1402
  2. تحلیل وضعیت نفوذ و اثرگذاری اخبار جعلی در توئیتر فارسی؛ سنجش اثرگذاری نیروهای سایبری در هسته و مرکزیت شبکه گفتگو در دوران کرونا و شناسایی جغرافیای سیاسی، رفتارها و قالب بندی محتوایی این نیروها
    امیرعلی تفرشی 1402
  3. بازنمود و برساخت هویت های ایرانی و کانادایی در اجتماعات برخط مهاجران؛ ایرانیان ساکن کانادا در شبکه های اجتماعی مجازی
    مرتضی شمس 1402
  4. نقش رسانه های رسمی و رسانه های جایگزین در اطلاع رسانی بحران
    گودرز میرانی 1399
  5. فرهنگ شهرگی در فضای رسانه ای ایران
    فایق حسینی 1399
  6. مطالعه ای درباره الگوهای مسلط روابط عمومی در دو شرکت مخابراتی سیریاتل و ام تی ان در سوریه: ارزیابی دانشجویان تحصیلات تکمیلی از پیام های تبلیغاتی و رسانه ای
    رزان ریشه 1399
  7. مطالعه نقش شبکه های اجتماعی در توانمندسازی زنان برای مشارکت در فرآیند توسعه اجتماعی ایران
    نیلوفر هومن 1398
  8. شناسایی و تحلیل نقش همگان ها و کردارهای شبکه ای در شکل گیری میدان سیاست و منازعه قدرت در توئیتر فارسی
    حسین کرمانی 1398
  9. مطالعه روایت‌ جنگ ایران و عراق در رمان‌های ایرانی: مقایسه رمان‌های منتخب در دوره زمانی (1384-1360) و (1394-1384)
    شعبان پیرحیاتی 1398
  10. سیاست شادی در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران مطالعه برنامه‌های اعیاد ملی و مذهبی 1396-1395
    زهره علی خانی 1398
  11. بکارگیری تکنولوژیهای ارتباطات و اطلاعات در راستای دستیابی به توسعه پایدار محیط زیست ایران: مطالعه نگرش فعالان محیط زیست و شهروندان
    زهرا اسدی 1397
  12. مطالعه‌ی دریافت کودکان 9 تا 12 ساله از مفاهیم انتقادی پویانمایی‌ها
    مانیا عاله پور 1397
  13. مطالعه ای درباره ارتباطات علمی عمومی: تحلیل نقش مجله های علمی عمومی دردرک عامه از علم در ایران
    سیده زهرا اجاق 1396
  14. تلویزیون خصوصی و چالش مشارکت در تدارک کالای عمومی در افغانستان
    سیدنجیب الرحمن حدید 1396
  15. تحلیل نفوذ پیام های تبلیغات سیاسی رادیویی بر رفتار انتخاباتی رای دهندگان در نیجریه
    علی صالح ماچیکا 1396
  16. مناسبات قدرت میان والدین و فرزندان در خانواده با توجه به نقش و تاثیر فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی (ICTs)
    ایمان عرفان منش 1396
  17. مطالعه پوشش خبری رسانه ها و دموکراسی در بنگلادش
    سهیل احمد 1396
  18. ” مطالعه مصرف اینترنت و تعاملات و ارتباطات درون خانوادگی در ایران" :با تاکید بر پیامدهای عضویت در شبکه اجتماعی فیس بوک بر روابط بین زوجین
    حسین حسنی 1396

پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد

  1. استفاده جوانان عراقی از برنامه های ارتباط اجتماعی از طریق گوشی های هوشمند و بازتاب آن در ارزیابی اخبار: اجرای نظرسنجی بر روی نمونه ای از مردم در بغداد
    علی عبدالحسن خماط العباس 1402
  2. مطالعه اثربخشی پیام های رسانه ای سلامت محور بر نگرش و قصد رفتاری مادران، نسبت به پذیرش واکسن آنفولانزا در کودکان (مورد مطالعه: مادران کودکان روستای رحیم آباد کرمان)
    عظیمه رحیم آبادی 1402
  3. مطالعه رابطه عقلانیت ارتباطی و حساسیت بین فرهنگی (مطالعه موردی دانشجویان شیعه و اهل سنت دانشگاه تهران)
    لعیا یاراحمدی خراسانی 1402
  4. مقایسه انگیزه مصرف اینستاگرام و تلگرام در بین نوجوانان مورد مطالعه دانش ‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر تهران
    علی رضائی ولاشدی 1402
  5. زیست روزمره زنان خیر افغان در فضای مجازی
    الله داد حلیمی 1402
  6. مطالعه ای درباره دو روزنامه پرتیراژ در عراق
    اناس هاشم عبد الکایم 1402
  7. مطالعه کیفی نحوه دریافت شبکه های ماهواره ای فارسی زبان توسط جوانان
    رضا کاوند 1401
  8. مطالعه‌ی هواخواهان شخصیت های ابرقهرمانی محبوب جوانان
    سیدمعین فاطمی جهرمی 1401
  9. بازنمایی زنان در برنامه‌های ماهواره‌ای مطالعه موردی برنامه سمت نو
    علی قمی الاصل 1401
  10. مطالعه پیامدهای سازنده و مخرب نقش فیسبوک در روایت های افراطی در افغانستان
    سید سرور هاشمی 1400
  11. هویت‌یابی مصرفی تحت تاثیر رسانه‌های جمعی، مورد مطالعه زنان خانه‌دار
    سمانه محمودی 1400
  12. مطالعه تطبیقی عنصر اعتماد در شبکه خبر صدا و سیما با شبکه خبری بی بی سی فارسی
    آرزو اصلاحی 1399
  13. ارزیابی اثربخشی کمپین های تبلیغاتی در بستر شبکه های اجتماعی
    نرجس عابدی نژاد 1399
  14. رادیو بی بی سی به عنوان مهمترین منبع خبر (مورد مطالعه افغانستان)
    اسما رزما 1399
  15. مطالعه وضعیت گردشگری فیلم در ایران
    نگار پناهی 1398
  16. مطالعه پدیده پاکت قهوه ای در روزنامه نگاری ایران تبیین میزان و دلایل پذیرش هدیه از سوی روزنامه‌نگاران
    ساناز نقی زاده گلیانی 1398
  17. مطالعه تحقق ویژگی های حوزه عمومی در رسانه اجتماعی توییتر با استفاده از روش تحلیل شبکه
    سها صالح 1398
  18. مطالعه نشانه شناختی در مورد عملیات نمادین کاربران عمانی اینستاگرام
    ام کلثوم العجمی 1398
  19. مطالعه شکل گیری رهبران فکری در شبکه های اجتماعی (مطالعه موردی شبکه توئیتر)
    رضا دهقان نیری 1398
  20. زبان اینترنتی فارسی: تولد یک گونه زبانی جدید در بستر شبکه های اجتماعی آنلاین
    سمیه چایچی 1397
  21. گفتمان رسانه ای داعش و همبستگی ملی عراق
    هدیل الجواری 1397
  22. مطالعه‌ای در مورد سلبریتی‌ها و دانش‌آموزان دبیرستانی، مطالعه موردی: دبیرستان‌های فرهنگ(پسرانه) و طلوع (دخترانه)
    رضا شریفی 1397
  23. مقایسه پوشش رویدادهای جهان اسلام در پایگاه های خبری شیعی
    ابراهیم کریمی 1397
  24. مطالعه تعامل قدرت و مقاومت در جهان معاصر: مردم‌نگاری تجربه راهپیمایی اربعین 1394
    سیدمحمد طباطبایی 1396
  25. مقایسه میان شعارهای انتخاباتی رسانه ها (مطبوعات) و رای رای دهندگان اقلیم کردستان (انتخابات2013)
    شوقی محمود 1396
  26. مطالعه حوزه عمومی واقع و مجازی درایران معاصر: مطالعه موردی فیس بوک و بالاترین (با تاکید بر عوامل فرهنگی)
    یاسین ویسی 1396
  27. امکان سنجی پیاده سازی شبکه ی اجتماعی سازمانی (ESN) در سازمان های ایرانی و نقش آن بر مدیریت ارتباطات درون سازمانی (مطالعه ی موردی باغ موزه دفاع مقدس)
    نفیسه شاهی نوری 1396
  28. رسانه های اجتماعی و دیپلماسی عمومی 0.2 (مقایسه نوع کنش های ارتباطی دستگاه دیپلماتیک آمریکا و ایران در حوزه دیپلماسی عمومی تحت وب 0.2 ورسانه های اجتماعی
    سیدهادی سیدعسکری دولابی 1396
  29. تحلیلی بر رابطه اینترنت و توسعه با تمرکز بر عملکرد فیس بوک و سرمایه اجتماعی در افغانستان
    عادله کبیری 1396
  30. سنجش سرمایه اجتماعی در شبکه های اجتماعی مجازی (مطالعه سرمایه اجتماعی دانشجویان ایرانی در شبکه اجتماعی فیسبوک و سنجش ارتباط با آن با مشارکت سیاسی و مشارکت مدنی آنها در دنیای واقعی)
    حسین کرمانی 1396
  31. تحلیل روایت تولیدات فرهنگی ایران هراسانه غربی (مطالعه موردی مجموعه های تلویزیونی 24 و ماموران مخفی)
    سهیل تقوی 1396
  32. مقایسه عوامل موثر بر انتخاب و اولویت بندی شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای از نظر مخاطبان شهر تهران
    گیتا بابک نیا 1396
  33. نقش شبکه‌های اجتماعی در جنبش نوین اجتماعی اقلیم کردستان عراق
    اسماعیل عبدالرحمن 1396
  34. مطالعه مقایسه ای میان تبلیغات تجاری در تلگرام و تبلیغات تجاری در تلویزیون
    نیلوفر ادیب نیا 1396
  35. مقایسه تصویری انرژی هسته ای در روزنامه های شرق و کیهان
    کیانوش حسین زاده 1396
  36. مطالعه انتقادی کنش کاربران
    حامد جعفرزاده 1396
  37. مطالعه خوانش مخاطبان ایرانی از رمان جنگ
    جواد یزدان پناه 1396
  38. تحلیل گفتمان آزادی بیان در کاریکاتورهای نشریات از انقلاب مشروطه تا انقلاب 1357 (مطالعه موردی هفته نامه توفیق 1301 تا 1350)
    نجیبه محبی 1396
  39. مطالعه سواد دیجیتالی دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران و ارائه چهارچوبی برای ارتقاء سواد دیجیتالی
    محمد احمدی 1396
  40. جهانی شدن سفارشی شدن در تعامل انسان - رایانه، مطالعه ی موردی مرورگر فایر فاکس
    صدرا خسروی 1396
  41. ارزیابی کارکردهای توسعه فرهنگی در رسانه های جمعی افغانستان
    یوسف احمدی 1396
  42. مطالعه نشانه شناختی کنش های نمادین کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
    حورناز کشاورزیان 1396
  43. ترک برخی از فعالیت های فضای مجازی رویگردانی از وبلاگ نویسی
    زهره شهرابی فراهانی 1396
  44. ارزیابی نظام رسانه ای در افغانستان کنونی با تاکید بر استقلال حرفه ای روزنامه نگاران رسانه های غیردولتی
    بشیر احمد بهروان 1396
  45. مطالعه تجربه زندگی روزمره مردم در سبزه میدان تهران؛ مقاومت از نوع زندگی روزمره اقتصادی در سبزه میدان
    احمد کهربایی 1396
  46. مطالعه ارتباطات انسانی در خانه های ایرانی: مردم نگاری نقش معماری در ارتباطات انسانی، مطالعه موردی خانه های بوشهری
    پویا مرشدی 1396
  47. استفاده و خرسندی طلاب از تماشای تلویزیون (مطالعه موردی: طلاب دارالمبلغین فلسفی، واعظ شهیر)
    روح الله روان بخش 1396
  48. ارزیابی تبلیغات و جذب گردشگر در منطقه باری
    معصومه امیری راد 1396
  49. تحلیل محتوای صفحات اجتماعی فیسبوک در افغانستان بر اساس نظریه حوزه عمومی هابرماس
    محمدراغب افتخاری 1396
  50. اسطوره شناسی مصرف در تبلیغات تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
    زهرا بیات پور 1396
  51. مطالعه فیسبوک به عنوان یک منبع خبر (مورد مطالعه: افغانستان)
    سکندر میهن یار 1396
  52. تحلیل قدرت و مقاومت در شورایاریهای کلانشهر تهران از منظر مطالعات فرهنگی و رسانه
    ابراهیم علی پور 1396
  53. مقایسه سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه اجتماعی فیس بوک به لحاظ کارکرد سرگرمی در میان کاربران جوان ایرانی باهدف ارائه راه کارهای مدیریتی برای برنامه سازان
    مهناز اقازمانی 1396
  54. مطالعه خوانش جوانان افغانستانی مقیم ایران از برنامه‌های تلویزیون ملی ایران و رابطه آن با مولفه های سبک زندگی آنها
    فاطمه رضایی 1396