بخشنامه در خصوص تسهیلات شرکت در راهپیمایی اربعین سال 1402 به منظور تمدید مهلت دانش آموختگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا 15/ 7/ 1402 (در خصوص دانشجویان غیر مشمول و نیز کسانی که در آزمونهای ورودی سال 1402 برای مقطع بالاتر پذیرفته نشده اند)

پیرو بخشنامه معاونت آموزشی محترم وزارت عتف در خصوص "تسهیلات آموزشی ویژه دانشجویان مشارکت کننده در آیین مذهبی پیاده روی اربعین حسینی به کربلای معلی" به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که در آیین مذکور مشارکت می‌کنند و به این دلیل در دفاع از پایان نامه / رساله ایشان با تأخیر مواجه می‌شود، با کنترل پاسپورت و تاریخ‌های خروج و ورود و شرایط زیر مساعدت می‌شود:

1- به این قبیل دانشجویان اجازه داده می شود تا 15 مهرماه 1402 (بدون ایجاد نیمسال ۱- ۱۴۰۲ در کارنامه تحصیلی) از پایان نامه/رساله خویش دفاع نمایند.

2- برای این قبیل دانشجویان سر ترم جدید ایجاد نمی‌شود لیکن تاریخ دانش آموختگی دقیقاً همان روز برگزاری جلسه دفاعیه ثبت خواهد شد.

3- دانشجویان مشمول خدمت وظیفه عمومی (با توجه به ضرورت دریافت مجوز تمدید معافیت نیمسال ۱- ۱۴۰۲ جهت برگزاری جلسه دفاعیه) نمی توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

4- دانشجویانی که در آزمونهای ورودی مقطع بالاتر سال ۱۴۰۲ پذیرفته شده اند (با توجه به ضرورت دانش آموختگی تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ جهت ثبت نام در مقطع بالاتر) مجاز به استفاده از این تسهیلات نمی باشند.

5- گذرنامه دانشجویان متقاضی بهره مندی از تسهیلات فوق، بایستی دارای مهر ورود و خروج به کشور عراق در بازه راهپیمایی اربعین سال ۱۴۰۲ بوده و ضروری است مسئولین ذیربط در واحد ها نسبت به بررسی گذرنامه های این دسته از دانشجویان اقدام و تصاویر صفحات مربوطه را در پرونده الکترونیکی آنان درج نمایند.

6- دانشجویان متقاضی استفاده از تسهیلات فوق می باید تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ در سنوات مجاز به سر برده و یا مجوز تمدید سنوات تا پایان نیمسال ۲- ۱۴۰۱ را از کمیسیون بررسی موارد خاص مربوط، داشته باشند.

7- ضروری است مجوز حاضر در پرونده الکترونیکی دانشجویانی که از تسهیلات فوق استفاده می نمایند، درج گردد.