به نام خدا

موضوع: شیوه نامه برگزاری آزمون جامع دکتری شهریور 1399 به روش غیر حضوری

دانشجویان عزیز دکتری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

با سلام و احترام،

در سازگاری با مقررات پردیس و دانشگاه ان شاء الله آزمون جامع دکتری را در بازه 22ام تا 31ام شهریور ۱۳۹۹ برگزار خواهیم کرد. نکاتی چند در این خصوص به عرض می رسد:

  1. شرکت دانشجویان دکتری در آزمون جامع منوط به چهار شرط است: (1) حداقل ۱۸ واحد تخصصی در مقطع دکتری گذرانده باشند، (2) معدلشان ۱۶ یا بالاتر باشد، (3) نمره قبولی آزمون زبانشان در کارنامه ثبت شده باشد، و (4) در ترم برگزاری آزمون ثبت‌نام رسمی داشته باشند و شاغل به تحصیل باشند.
  2. هر دانشجو حداکثر دو بار می تواند در آزمون جامع شرکت کند. حد نصاب قبولی نمره 14 در هر درس/موضوع و معدل 16 در کل آزمون است.
  3. حد نصاب نمره زبان، با توجه به تنوع آزمون های زبان، مطابق مقررات و آیین نامه های دانشگاه است. دقت فرمایید که نمره قبولی زبان حتما باید در کارنامه ثبت شده باشد. لزومی ندارد نمره زبان در زمان برگزاری آزمون جامع منقضی نشده باشد. کافی است در زمان ورود به دانشگاه منقضی نشده باشد. در این خصوص اگر سوال یا ابهامی هست لطفا با دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده (جناب آقای نادر سرداری) یا اداره تحصیلات تکمیلی پردیس (سرکار خانم لیلا شریفی) تماس بگیرید.
  4. برای آزمون جامع شهریور 99 داشتن ثبت نام معتبر در هر یک از دو نیمسال 982 یا 991 کفایت می کند. دقت فرمایید که اگر در نیمسال 982 حذف ترم داشته اید، جهت شرکت در آزمون جامع شهریور 99 الزاما باید در نیمسال 991 ثبت نام معتبر داشته و شاغل به تحصیل باشید.
  5. آزمون شهریور 99 عمدتاً حول دانشجویان دکتری ورودی ۹۷ است. ممکن است در موارد استثنایی از دانشجویان ورودی قبل از 97 باقی ‌مانده باشند که نیاز به مجوز کمیسیون موارد خاص دارند. دانشجویان ورودی ۹۸ در صورتی که نمره قبولی ۱۸ واحدشان تا قبل از 22 شهریور 99 اعلام و در کارنامه ثبت شده باشد، می توانند در آزمون شهریورماه شرکت کنند و منع قانونی ندارد. این شرایط امسال استثنا به سبب تاخیر زمان برگذاری آزمون پیش آمده است.
  6. آزمون به صورت کتبی و غیر حضوری در سیستم CECM دانشکده برگزار می شود. در صورت صلاحدید گروه یا استاد برای برخی از درس/موضوع ها می توان امتحان شفاهی هم به عنوان بخش تکمیلی آزمون در نظر گرفت. امتحان شفاهی جایگزین امتحان کتبی نیست، مکمل آن است.
  7. جهت برگزاری آزمون درسی با نام Comprehensive Exam Summer 99  در CECM تشکیل شده است. تمامی مدیران محترم گروه ها و بخش ها در این درس بعنوان teacher حضور دارند و عملا برگزار کننده آزمون هستند. تمام دانشجویان عزیزی که مقرر است در آزمون شرکت کنند باید در این درس در سیستم CECM ثبت نام کنند. کلید ثبت نام Exam99 است. آزمون ها به همان ترتیب که آزمون های پایان ترم درس CECM برگزار شد، برگزار خواهند شد.
  8. هر دانشجو موظف است با هماهنگی با استاد راهنما و مدیر گروه موضوع های امتحان (Topics) خود را نهایی کرده و با تایید استاد راهنما به اطلاع مدیر گروه برساند. به این ترتیب معین میشود که هر دانشجو چه topicهایی را قرار است امتحان دهد. مجموعه Topicهای هر گروه همان است که از اول سال تحصیلی به شما اعلام شده است و تغییری نکرده است. دانشجو ملزم به شرکت در همان موضوع هایی است که مورد تایید استاد راهنما و گروه قرار گرفته است.
  9. در مواردی دانشجویانی که در دوره قبل آزمون جامع شرکت کرده و حد نصاب قبولی را کسب نکرده اند، گاه فقط لازم است یک یا دو درس را امتحان دهند. لطفاً اگر چنین است حتما به اطلاع مدیر گروه برسانید.
  10. مسئولیت چک کردن نمره زبان و احراز شدن سایر شرایط شرکت در آزمون جامع با جناب آقای سرداری است.
  11. لطفاً مستقیماً از طریق ایمیل با مدیر گروه یا بخش خود در تماس باشید. ایمیل های خود را هم مرتبا چک کنید.
  12. ساعت و روز و جزییات امتحان ها پس از نهایی شدن از طریق CECM به اطلاع تان خواهد رسید.

پایدار و سلامت باشید.

شیوه نامه برگزاری آزمون جامع دکتری شهریور 1399 به روش غیر حضوری"

با تشکر و احترام،

بابک نجار اعرابی

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران