برنامه راهبردی - ece- دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
برنامهی استراتژیک دانشکده
مروری کوتاه بر برنامهی استراتژیک دانشکده
► رسالت:
-
تربیت دانشآموختگان اخلاق مدار، مسئول در قبال جامعه و طبیعت، متخصص در تراز اول جهان، پویا، خلاق، کارآفرین، با تفکر میان رشتهای و توانا در کارگروهی در حوزۀ مهندسی برق-کامپیوتر
-
توسعه پایدار دانش و فناوری روزآمد برای ارتقاء مستمر کیفیت زندگی افراد جامعه، ارتقا اقتصاد دانشبنیان، و حفظ محیط زیست با رعایت اصول اخلاقی و حرفهای
-
► روشها:
-
استقرار یک محیط پویا، اخلاقی و با نشاط علمی همراه با یک برنامه جامع جهت یادگیری عمیق، بهروز و مستمر بهمنظور ارتقاء تواناییهای دانشجویان
-
بازنگری مستمر برنامههای آموزشی و نظام عرضه دروس
-
توجه به مفاهیم اخلاق حرفهای، حفظ محیط زیست و اخلاق ماناپذیری[1] در بازنگری برنامههای آموزشی
-
جذب داوطلبان برتر به دانشکده در کلیه مقاطع تحصیلی با ایجاد محیط و شرایط دانشگاهی مناسب
-
جذب هیأت علمی از میان دانشآموختگان تراز اول دانشگاههای برتر جهان و ایران جهت حفظ و ارتقاء کیفیت آموزش، پژوهش، نوآوری و اخلاق حرفهای در دانشکده
-
ارتقاء زیرساختهای لازم و برگزاری فعالیتهای آزمایشگاهی و مهندسی گروهی جهت بهبود کیفیت یادگیری و توسعه تواناییهای فناورانه دانشجویان از طریق ارائه و پیادهسازی راه حلهای خلاقانهی مهندسی و اقتصادی برای حل مسائل روز جامعه
-
آشنا نمودن دانشجویان با اصول کارآفرینی و تشویق به انجام پروژههای کارشناسی در ارتباط با صنایع و شرکتهای دانشبنیان داخلی و خارجی
-
تجمیعِ همافزای فعالیتهای پژوهشی و فناوری اعضای دانشکده
-
تعریف خوشهای پایاننامههای کارشناسی ارشد و رسالههای دکتریِ همافزا حول مسائل کلان در مرزهای دانش و فناوری با بیشترین تناسب با نیازها و فرصتهای اقتصادی دانشبنیان در سطوح ملی و بینالمللی
-
ایجاد محیط نوآوری با ایجاد یک پیوستار[2] در آموزش، پژوهش و توسعه فناوری بهروز مبتنی بر اقتصاد دانشبنیان
-
همکاری با سایر واحدهای دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران و مراکز پیشرو ملی و بینالمللی جهت توسعه دانش، خدمات و فناوریهای بینرشتهای، همگرا و نو پدید با محوریت مهندسی برق-کامپیوتر
-
استفاده مستمر از پایش، بازخورد و مشاوره ملی و بینالمللی جهت بهروز نگاهداشتن فعالیتهای یاددهی-یادگیری، پژوهشی و نوآوری
-
استقرار و تقویت چرخه اقتصادی پایدار و تنوعبخشی به منابع مالی دانشکده جهت تأمین بخشی از بودجه موردنیاز با هدف استمرار و توسعه فعالیتها
تطبیق روشهای برنامه استراتژیک دانشکده با اهداف طرح «پایلوت دانشکده سرمایهگذار»
| روشهای برنامه استراتژیکاهداف طرح | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
۱ | توسعه فناوریهای دانشبنیان در بطن دانشگاه و در چارچوبهای دانشگاهی و در راستای نیازهای روز کشور در لبههای علم و فناوری | | | | | | * | | * | * | | * | | |
۲ | کمک به رشد شرکتهای خصوصی و نیمهخصوصی از طریق توسعه فناوریهای دانشبنیان در راستای تقویت محصولات آنها و با هدف ایجاد مشتری هوشمند برای دانشکده | | | | | | * | | * | | | | | |
۳ | اقتصادی نمودن سرمایهگذاری برای شرکتهای ایرانی جهت توسعه علم و فناوری در دانشگاه | | | | | | * | * | | | | * | | |
۴ | ایجاد اشتغال برای فارغالتحصیلان از طریق تأسیس شرکتهای دانشبنیان مشترکاً با شرکتهای خصوصی پیشرو و نیمهدولتی پیشتاز | | | | | | * | * | | | * | | | |
۵ | تربیت دانشجویان برتر آماده به ورود به بازار کار دانشبنیان و ایجاد انگیزه در آنان | * | * | * | * | | | | | * | | | | |
۶ | ایجاد فرهنگ کارآفرینی در بستر آموزش و پژوهش دانشکده | | | | | | | * | | | * | | | |
۷ | ایجاد درآمد برای دانشکده از طریق ایجاد یک حلقه بسته تولید و استفاده تجاری از علم و فناوری دانشبنیان | | | | | | * | | | | | | | * |
۸ | ایجاد حرکت علمی-اقتصادی دانشبنیان در متن فعالیتهای دانشکده برای جلب نظر فارغالتحصیلان برجسته برای ماندن در و بازگشت به کشور | | | | | * | * | | | * | | | | |
۹ | تولید علم در سطح بینالمللی همزمان با پاسخ به نیازها و فرصتهای داخلی | | * | | | * | | | | | | | * | |