رباتیک شناختی - ece- دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
بخش های آزمایشگاه
بخش های دانشکده
لینک های سریع
جزییات آزمایشگاه
آزمایشگاه بینایی و شنوایی محاسباتی (رشاد حسینی)
آزمایشگاه روانشناسی محاسباتی (منوچهر مرادی سبزوار)
آزمایشگاه روانشناسی محاسباتی (منوچهر مرادی سبزوار)
آزمایشگاه گروه هوش ماشین و رباتیک (آزمایشگاه پروژه) (منوچهر مرادی سبزوار)
پردازش متن و زبان طبیعی (هشام فیلی)
رباتیک پیشرفته و سیستم های هوشمند (منوچهر مرادی سبزوار)
رباتیک شناختی (مجید نیلی احمدآبادی)
شبکه های اجتماعی (مسعود اسدپور)
مدلسازی محاسباتی و یادگیری ماشین (بابک نجاراعرابی)
موسسه پژوهش در رباتیک، هوش مصنوعی و علوم اطلاعات (مجید نیلی احمدآبادی)
آزمایشگاه روانشناسی محاسباتی (منوچهر مرادی سبزوار)
آزمایشگاه روانشناسی محاسباتی (منوچهر مرادی سبزوار)
آزمایشگاه گروه هوش ماشین و رباتیک (آزمایشگاه پروژه) (منوچهر مرادی سبزوار)
پردازش متن و زبان طبیعی (هشام فیلی)
رباتیک پیشرفته و سیستم های هوشمند (منوچهر مرادی سبزوار)
رباتیک شناختی (مجید نیلی احمدآبادی)
شبکه های اجتماعی (مسعود اسدپور)
مدلسازی محاسباتی و یادگیری ماشین (بابک نجاراعرابی)
موسسه پژوهش در رباتیک، هوش مصنوعی و علوم اطلاعات (مجید نیلی احمدآبادی)
درباره آزمایشگاه
معرفی آزمایشگاه
گروه هوش مصنوعی و رباتیک دانشکده از سال 1378 مجموعه فعالیتهای پژوهشی خود در حوزه سیستم های هوشمند و رباتیک را با تاسیس آزمایشگاه "ربات های متحرک" توسعه داد. در سال 1382 ، این آزمایشگاه با گسترش و تعمیق مطالعات در حوزه علوم و فناوری های شناختی شکل تازه ای به خود گرفت و با هدف تمرکز بیشتر بر روی تحقیقات شناختی، به آزمایشگاه رباتیک شناختی تغییر نام داد.
اهداف آزمایشگاه
- مطالعه یادگیری، تصمیم گیری و کنترل توجّه انسان به صورت انفرادی و اجتماعی در محیط های مجازی و واقعی به منظور توسعه سیستم ها هوشمند و ربات های اجتماعی
- مطالعه نقش بدن موجودات زنده در ساده سازی یادگیری و تعامل با محیط
نمونه پروژه های انجام شده یا در دست اجرا
- مدلسازی و تحلیل تصمیم گیری و فراشناخت
- مطالعه یادگیری اجتماعی و تقلیدی
- مطالعه و مدل سازی ترکیب چند حسی در انسان
- ترکیب یادگیری مبتنی بر عادت و مبتنی بر مدل
- بررسی نحوه یادگیری سلسله مراتبی در انسان
- تصمیم گیری و کنترل توجه در محیط های پیچیده
- شناسایی سلسله مراتبی اشیا
- مطالعه نقش انعطاف در بدن بر ساده سازی یادگیری
حوزه های پژوهشی
- بررسی رفتار یادگیری فردی و اجتماعی انسان در شرایط پیچیده با استفاده از آزمایش، مدلسازی و شبیه سازی
- توسعه روش های یادگیری تقلیدی با هدف توسعه ربات های اجتماعی
- بررسی رفتار تصمیم گیری در انسان در شرایط مختلف و مطالعه تأثیر محیط بر تصمیم گیری های فردی و گروهی با استفاده از آزمایش و مدلسازی
- توسعه مدل کنترل توجه در موجودات زنده و مصنوعی
- ترکیب اطلاعات سنسوری در محیط های پیچیده
- توسعه روشهای یادگیری برای سیستمهای تک عامله و چند عامله
- توسعه رباتهای سریع و کم مصرف پادار با قابلیت یادگیری